توصیه‌های ایمنی برای استفاده از سرویس مدرسه

سرویس مدرسه و امنیت سفر دانش‌آموزان در مسیر مدرسه یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها در سال تحصیلی است که گاهی نیز باعث حادثه‌های ناگوار برای آنها می‌شود و آشنایی با نکات ایمنی می‌تواند موجب کاهش حوادث احتمالی ‌شود.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «سیدمصطفی محتشمیان»مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بیان کرد: خانواده‌ها به فرزندانشان سفارش کنند، در محل‌های امن  که محل رفت و آمد خودروها نیست منتظر سرویس مدرسه بمانند و قبل از توقف کامل خودرو،و بدون اجازه راننده از سرویس پیاده یا سوار نشوند.

وی گفت: خانواده‌ها بدانند مهم‌ترین نکته در انتخاب سرویس مدرسه، راننده ماهر و سالم است که هم در رانندگی مهارت کامل داشته باشد و هم مهارت ارتباط مناسب با دانش آموزان را داشته باشد و نکات ایمنی را به دانش‌آموزان یادآوری کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: خانواده‌ها به دانش آموزان سفارش کنند که در طول مسیر و هنگام حرکت سرویس مدرسه، در جای خود آرام نشسته و در صورت امکان کمربند ایمنی را ببندند، زیرا یک ترمز ناگهانی می‌تواند موجب افتادن آنها و حتی در بعضی مواقع موجب حوادث ناگوار برای آنها شود.

محتشمیان بیان کرد: رانندگان سرویس‌ها نباید در هنگام رانندگی با سرنشینان خودرو یا تلفن همراه صحبت کنند و ضمن تمرکز بر رانندگی مراقب باشند که سرنشینان سرویس نیز در هنگام حرکت، اعضای بدن خود را از خودرو بیرون نبرند.

وی گفت: خانواده‌ها، آدرس، تلفن منزل و محل کار خود را برای کودکان بنویسند و می‌توانند با هماهنگی واحد آموزش سازمان در کلاس‌های  ایمنی و آتش‌نشانی شرکت کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، گفت: راننده سرویس باید دارای مجوز راهنمایی و رانندگی، گواهی عدم سوءپیشینه و کارت معاینه فنی خودرو باشد و نگهداری هر گونه مایعات، گازهای قابل اشتعال و مواد شیمیایی و خطرناک در سرویس قدغن است.

محتشمیان بیان کرد: دانش‌آموزان در داخل سرویس نباید شیطنت کرده و با صدای بلند صحبت کنند، زیرا حرکت و صدای آنها سبب حواس‌پرتی راننده می‌شود و کاهش تمرکز او ممکن است منجر به تصادف شود.

وی گفت: دانش آموزان باید در نقش همیار پلیس شیوه رفتار راننده در سرویس، حرکات نمایشی و سرعت او را به خانواده اطلاع داده و پیگیر تخلف راننده باشند و تخلفاتی مثل صحبت با تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی، خوردن و آشامیدن، یا مصرف سیگار را مؤدبانه به راننده یادآوری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزش ایمنی و تولید محتوا از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان است که با مشارکت آموزش و پرورش این شهرستان در طول سال تحصیلی در مدرسه‌ها اجرا می‌شود و سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از دانش آموزان سفارش‌های ایمنی را فرا گرفتند.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.