چه کسانی در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند؟

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: زنان باردار، کودکان شش ماهه تا نوجوان ۹ ساله، سالمندان بالای ۶۵ سال، افراد چاق مفرط، بیماران دیالیزی و پیوند کلیه و کبد در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «حسن ذبیحی»بیان کرد: فصل پاییز و زمستان زمان پیک بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و یکی دو سال بیماری کرونا است. افرادی که با علائم اینگونه بیماری‌های مواجه هستند حتماً باید به پزشک مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه از افرادی که علائم بیماری کرونا دارند در مراکز جامع سلامت و مراکز درمانی تست‌هایی انجام می‌شود، گفت: هوشیاری و علم مردم نسبت به بسیاری از بیماری‌ها از جمله آنفلوآنزا و کرونا بیشتر شده است، ولی رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری لازمه هر یک از افراد جامعه خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان بیان کرد: افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید در فصل شیوع بیماری‌های تنفسی بیش از بقیه گروه‌های جامعه مراقبت‌های پیشگیرانه را انجام دهند. همچنین افرادی که به هر دلیلی دچار بیماری‌های تنفسی می‌شوند تا حد امکان از ماسک استفاده کنند و از حضور در مکان‌های عمومی پرهیز کنند.

ذبیحی با اشاره به احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزا در شهرستان اردستان گفت: اکنون در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان تست‌های مختلف تشخیص بیماری انجام می‌شود که از ابتدای شهریورماه تاکنون تنها یک مورد مثبت بیماری آنفلوآنزا گزارش شده است.

وی تزریق واکسن آنفلوآنزا را یکی از ابزار پیشگیرانه در این فصل عنوان کرد و بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی به همه افراد شش ماهه و بالاتر توصیه می‌کند که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند، ولی افرادی شامل زنان باردار، کودکان شش‌ماهه تا نوجوان ۹ ساله، افراد ۱۸ ساله و کمتر که به دلیل بیماری آسپرین مصرف می‌کنند، سالمندان بالای ۶۵ سال، افراد چاق مفرط، افرادی که در منازل سالمندان کار می‌کنند، بیماران دیالیزی و پیوند کلیه، کبد، و… در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان در خصوص زمان مناسب تزریق واکسن آنفلوآنزا، گفت: بهترین زمان برای تزریق این واکسن ابتدای مهر تا اواخر آبان‌‍ ماه خواهد بود. این بیماری باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می‌شود و با سر درد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی‌حالی شدید نمایان می‌شود که اگر کنترل نشود می‌تواند خطرناک باشد.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.