خروج ۱۶۸۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی در اردستان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: طی شش ماه نخست سال جاری ناظران بهداشتی دامپزشکی اردستان ۱۶۸۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی را به علت عدم رعایت شرایط بهداشتی دامپزشکی از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم کردند.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «سعید راعی»بیان کرد: ناظران بهداشتی دامپزشکی اردستان طی شش ماه نخست سال جاری ۱۶۸۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی را به علت عدم رعایت شرایط بهداشتی از جمله عدم رعایت تاریخ انقضاء، فاسد بودن و … از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم کردند.

وی گفت: از مجموع این مقدار، ۱۳۵۲ کیلوگرم گوشت قرمز و آلایش دامی و ۳۳۶ کیلوگرم گوشت سفید غیرقابل مصرف و فاسد بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان بر تداوم بازرسی‌های دوره‌ای و سرزده از قصابی‌ها و فروشگاه‌های مربوطه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون و در بازرسی‌های انجام شده یک واحد به دلیل تخلف بهداشتی پلمب و پرونده پنج واحد برای پیگیری به مراجع قضایی ارسال شده است.

راعی از مردم خواست فرآورده‌های خام دامی موردنیاز خود را تنها از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی و با مهر و لیبل و بسته‌بندی مورد تأیید سازمان دامپزشکی کشور تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتار و بسته‌بندی غیرمجاز و… با شماره تماس سراسری ۱۵۱۲ سازمان دامپزشکی تماس حاصل کنند.

وی به شهروندان اطمینان داد که فرآورده‌های خام دامی که در کشتارگاه با نظارت بازرسان دامپزشکی ذبح شده و ممهور به مُهر دامپزشکی باشد، به طور کامل سالم و بهداشتی است.

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.