وجود ۵۵۰۰ مشترک آب غیردائم در اردستان

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان گفت: در شهرستان اردستان حدود ۵۵۰۰ مشترک آب اقامتگاه‌های غیر دائم وجود دارد که هزینه نصب انشعاب و آب آنها با نرخ متفاوت‌تر محاسبه می‌شود.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «محمد عباسی»بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط آبی در چاه‌ها و قنوات در مهرماه به پایین‌ترین سطح خود رسیده است، در حال حاضر حدود ۶۰ روستا در اردستان با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند که این آمار نسبت به چند ماه گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شرایط چاه‌های آب این اداره در بدترین شرایط خود قرار دارد و این موضوع باعث افزایش آبرسانی سیار به مناطق روستایی شده است، گفت: روزانه پنج دستگاه تانکر آبرسانی حدود ۲۰۰ متر مکعب به‌صورت روزانه آبرسانی سیار انجام می‌دهند.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان با بیان اینکه در شهرستان اردستان حدود ۲۸ هزار مشترک آب خدمات دریافت می‌کنند که از این تعداد حدود ۱۵۵۰۰ مشترک مناطق شهری و حدود ۱۲۵۰۰ مشترک روستایی هستند، گفت: در شهرستان اردستان حدود ۵۵۰۰ مشترک آب اقامتگاه‌های غیر دائم وجود دارد که هزینه نصب انشعاب و آب آنها با نرخ متفاوت‌تر محاسبه می‌شود.

عباسی بیان کرد: شهرستان اردستان یک شهرستان مهاجرپذیر است و در زمان تعطیلی و آخر هفته‌ها مهمان و مسافرهای زیادی به این شهرستان سفر می‌کنند که طبیعتاً خدمت‌رسانی به این افراد خارج از تعهدات ادارات و شرکت‌های دولتی خواهد بود.

وی درباره گلایه برخی شهروندان درباره هزینه بالای خرید انشعاب آب در این شهرستان، گفت: طبق قانون هزینه خرید انشعابات مشترکان و آب بهای ساکنان دائم و غیردائم در شهر و یا روستا متفاوت است و شرکت‌های دولتی با هدف اصلاح الگوی مصرف تعرفه آزاد را برای ساکنان غیر دائم منظور می‌کنند. همچنین هزینه انشعاب برای باغات کشاورزی و دامداری‌ها با توجه به عرصه‌های که دارند متفاوت است.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان با بیان اینکه تعرفه واگذاری انشعاب برای منزل مسکونی در کل استان اصفهان یکسان است و مشترکان جمعاً حدود چهار میلیون تومان باید پرداخت کنند، بیان کرد: برخی از مناطق شهری مانند شهرک‌های تازه تأسیس که هزینه آماده‌سازی آن توسط متولیان واگذاری زمین پرداخت نشده و این مبلغ به عهده خود مشترک گذاشته شده است طبق تبصره ۱۱ قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب باید توسط مشترکان پرداخت شود که هزینه خرید انشعاب را افزایش می‌دهد.

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.