شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز یکی از راهکارهای پایدارسازی آب است

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: انشعاب‌های غیرمجاز از معضلاتی است که علاوه بر تشدید تنش ‌آبی، حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند که برای مقابله با این مشکل در نیمه نخست سال جاری  ۳۸ انشعاب غیرمجاز آب در این شهرستان شناسایی و قطع شده است.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «محمدرضا اسدی»بیان کرد: یکی از راهکارهای اساسی مدیریت مصرف و پایدارسازی آب، شناسایی انشعاب‌ها و مصرف غیرمجاز آب است، بنابراین مشترکان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب کاشان می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۲ انشعاب‌های غیرمجاز را معرفی کرده و از جوایز نقدی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: استفاده غیرمجاز از آب باعث کاهش طول عمر شبکه توزیع آب شده و به علت راه‌گیری غیراصولی از شبکه، هدر رفت آب را افزایش داده و به دستگاه‌های اندازه‌گیری آب خسارت وارد می‌کند و می‌تواند امکان آلودگی شبکه توزیع را به دنبال داشته باشد.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: انشعاب‌های غیرمجاز، موجب اخلال در خدمت‌رسانی به سایر زون‌های شبکه به واسطه اُفت فشار وارده به شبکه شده و میزان آب بدون درآمد را افزایش می‌دهد و کاهش انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر تأمین آب پایدار باعث حفظ حقوق سایر مشترکان می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، بیان کرد: واگذاری انشعاب جدید آب در سال جاری به یک هزار و ۹۷۶ فقره رسید که ۳۹۲ فقره انشعاب آب در مناطق روستایی و یک هزار و ۵۸۴ فقره انشعاب آب در مناطق شهری بوده است.

اسدی گفت: ایجاد تصفیه خانه‌های فاضلاب، یک راهکار برای مدیریت مصرف آب در مناطق خشک و کویری است و با واگذاری ۳۰۷ فقره انشعاب فاضلاب در شهرهای دارای طرح فاضلاب در نیمه نخست سال جاری، مشترکان فاضلاب به ۳۷ هزار و ۷۴ فقره رسید.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا، شرکت آب و فاضلاب کاشان ۱۸۶ هزار و ۸۴۰ مشترک آب و ۳۷ هزار و ۷۴ فقره مشترک فاضلاب دارد. شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.