شکار غیرمجاز، بیشترین جرم مشاهده شده در قمصر و برزک است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان گفت: شکار غیرمجاز پرندگان و پستانداران، بیشترین جرم مشاهده شده در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک است که در نیمه نخست سال جاری چهار متخلف دستگیر شده و پرونده آنها همراه با یک قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه سلاح غیرمجاز به مرجع قضایی فرستاده شد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «الهیار دولتخواه» بیان کرد: پایش شبانه صنایع با هدف بررسی وضعیت زیست‌ محیطی و پیشگیری از آلودگی‌های احتمالی آنها حائز اهمیت است که در نیمه نخست سال جاری ۴۳۹ مورد پایش صنایع و معادن و کنترل آلایندگی آنها در شهرستان کاشان انجام شده و برای ۹۷ واحد، اخطار صادر شد.

وی گفت: واحدهای صنعتی و کارخانه‌ها موظف به رعایت ضوابط زیست محیطی برای پیشگیری از آلوده ساختن محیط زیست هستند و در شش ماه گذشته، با پیگیری ۳۳ پرونده در مرجع قضایی، ۴۴ رأی برای متخلفان از مقررات صادر شده است و خوشبختانه در این مدت هیچ واحد صنعتی تعطیل نشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، بیان کرد: مهم‌ترین هدف مجوزهای زیست‌محیطی واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی، تعهد برای حفظ محیط زیست و تضمین بهره‌مندی صحیح و مستمر از آن است که در سال جاری ۲۶۳ مورد استعلام در اداره حفاظت محیط زیست کاشان ثبت شده است.

وی گفت: اختصاص ۱۰درصد از کل مساحت زمین شهرک‌های صنعتی برای ایجاد فضای سبز، ایجاد بسترهای لازم برای رسیدن به استانداردهای زیست‌محیطی در زمینه آلاینده‌های مختلف آب، هوا، خاک و صوت و همچنین رعایت مقررات زیست‌محیطی از جمله شرط‌های مجوزهای زیست محیطی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان بیان کرد: شکار غیرمجاز پرندگان و پستانداران، بیشترین جرم مشاهده شده در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک است که در نیمه نخست سال جاری چهار متخلف دستگیر شده و پرونده آنها همراه با یک قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه سلاح غیرمجاز به مرجع قضایی فرستاده شد.

دولتخواه گفت: راه‌اندازی سه واحد خانه محیط زیست، اجرای طرح محیط یار در مدارس از جمله برنامه‌های اداره حفاظت محیط زیست کاشان با هدف آموزش و افزایش سطح دانش محیط زیستی شهروندان، ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی و بهره‌گیری از مشاوره و نظر فعالان و صاحب نظران بوده است.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.