بانوی کاشانی، موفق به دریافت نشان کشاورز نمونه ملی شد

رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی کاشان از انتخاب و معرفی ملیحه غبرایی، به‌عنوان کشاورز نمونه ملی خبر داد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «نادر مزینی»بیان کرد: انتخاب کشاورز نمونه در سه سطح شهرستان، استان و ملی انجام می‌شود که  امسال با ارزیابی و بررسی ۲۷ هزار کشاورز در سراسر کشور، ۱۷۱ نفر در سطح ملی انتخاب و معرفی شدند.

وی گفت: شاخص‌های ارزیابی کشاورز نمونه شامل خلاقیت و نوآوری، بهره‌وری در مصرف آب و نهاده‌های کشاورزی، کارآفرینی، میزان عملکرد تولید در واحد سطح، کیفیت تولید، کاهش استفاده از سموم شیمیایی، استفاده از فناوری‌های نوین و ارتباط با موسسه‌های تحقیقاتی و علمی است.

رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی کاشان بیان کرد: ملیحه غبرایی، مدیرعامل شرکت تعاونی مرتع‌داران و کشاورزان شهرستان کاشان است که بیش از یک دهه سابقه کار و تسهیلگری در حوزه آبخیز کاشان داشته و دانشجوی دکترای مدیریت مناطق خشک و بیابانی است.

مزینی بیان کرد: پژوهش در خصوص پروژه ملی اثر مالچ زیست تخریب پذیر سلولزی –پلیمری بر رشد اسکنبیل و طرح استفاده از انرژی باد و نقش آن در اقتصاد منابع طبیعی و آبخیزداری دشت کاشان از جمله فعالیت‌های مطالعاتی ملیحه غبرایی است.

رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی کاشان، گفت: تأمین و توزیع نهاده‌ها، ارائه خدمات فنی و تخصصی، تأمین اعتبار و تسهیلات مورد نیاز اعضا شرکت و پلاک‌کوبی دام‌های شهرستان از جمله معیارهای موفقیت شرکت تعاونی مرتع‌داران و کشاورزان شهرستان کاشان در این سنجش ملی بوده است.

وی بیان کرد: امیرحسین عباسی در بخش کشت گیاهان دارویی، فرهاد نوری در بخش بهره‌برداری سیستم‌های تحت فشار، مهران دباغ مدیرعامل نمونه تعاونی مرغداران و تقی صحرایی در بخش پرواربندی گوساله گوشتی موفق به نشان کشاورز نمونه استان اصفهان شدند.

رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی کاشان گفت: انتخاب کشاورز نمونه، فرصتی است که کشاورزان نمونه می‌توانند با عرضه توانمندی‌ها و مهارت‌های خود در پهنه تولید، یکی از ارکان ترویج و آموزش کشاورزی کشور شده و با ایجاد ارتباط با سایر تولیدکنندگان، حلقه انتقال دانش و مهارت از پژوهش و نظریه تا مزرعه را کامل کنند.

مزینی گفت: برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی، نیازمند بررسی مشکلات و روش‌های بهبـود عملکـرد، شناخت الگوهای کشت و تولید از روستا تا سطح ملی است که این فرایند فراتر از بخشنامه با انتخاب کشاورزان نمونه قابل دستیابی است.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.