بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی به اردستان اختصاص یافت

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایرنا «وحید نقوی»بیان کرد: جذب اعتبارات تبصره ۱۶ و روستایی با اشتغال ۲۲۰ نفر همراه بوده، همچنین جذب1میلیاردو500میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی منجر به اشتغال زایی ۹۵ نفر در اردستان شد، پیگیر اختصاص 250میلیون تومان اعتبار تملک دارایی برای شهرستان هستیم.

اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه۱۴۰۱ و اعتبارات تسهیلات روستایی و عشایری در راستای حمایت از طرح های اشتغال زا و کارآفرین به منظور ایجاد اشتغال پایدار به واجدان شرایط ارائه می شود.
وی گفت: اعتبار مشاغل خانگی در اختیار اداره های جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قرارمی گیرد تا بین واجدان شرایط این اعتبار توزیع شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان گفت: اعتبارمشاغل خانگی تخصیص یافته همراه با تعهد اشتغال در ۴۰ مورد است که در سامانه ثبت و ۸۶ نفرتعهد پشتیبان اشتغال دارند.
نقوی بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری باید ۴۴ طرح مورد بازدید و در سامانه ثبت می شد که انجام‌ شده، بازرسی و نظارت از واحدهایی که‌دارای اتباع غیر مجاز بودند انجام و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفته، همچنین ۳۰ مورد برنامه در هفته کارگر اجراشده که‌ نسبت به سال های گذشته افزایش چندین برابری داشته است.
رئیس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان اردستان گفت:دومین مرکز کاریابی شهرستان نیز تاسیس و نخستین یادواره شهدای کارگر و مسابقات ورزشی حوزه کارگری برگزار شده، ورزشگاه فرهنگی ورزشی کارگران پس از چند سال غیر فعال بودن فعال گردیده است.
نقوی بیان کرد: دوره های آموزش ایمنی، قانون کار و آسیب های اجتماعی در ۲۰ واحد اقتصادی برگزار شده، چهارمین خانه بهداشت کارگری در کارخانه مهاباد ریس افتتاح و نشست های ستاد طرح کالا برگ الکترونیکی و اتصال فروشگاه ها در شهرهای اردستان، زواره،مهاباد و هفت دهستان انجام شده است.
وی گفت: در سه ماهه نخست امسال ۷۵ پرونده در حوزه روابط کار که‌ از ۲ سال گذشته باقیمانده بود رسیدگی و حل و فصل شده، افزایش حل و فصل سازشی پرونده های حل اختلاف را شاهد هستیم، همچنین بازدید و رصد میدانی ۱۵ واحد اقتصادی مشکل دار صورت گرفته، با واحدهای پر خطر مکاتبه و ملزم به بکار گیری مسوول ایمنی و کمیته حفاظت فنی و برگزاری دوره های آموزشی مربوطه شدند.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.