استفاده از شبکه فاضلاب شهری برای دفع آب‌های سطحی غیرقانونی است

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: با توجه به گزارش اداره هواشناسی کاشان درباره احتمال تأثیر پدیده ال نینو بر میزان بارندگی‌های این شهرستان در اواخر مهرماه، مدیران شهری، برنامه‌ریزی کنند که از شبکه فاضلاب شهری برای رفع مشکل آب‌گرفتگی معابر استفاده نشود.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «حمیدرضا کریم» بیان کرد: سال‌های گذشته، هنگام بارندگی و آب‌گرفتگی معابر برخی از شهروندان اقدام به برداشتن دریچه‌های فاضلاب برای حل مشکل آب‌گرفتگی معابر می‌کردند و این اقدام سبب پس‌زدگی فاضلاب در برخی از منازل می‌شد.

وی گفت: در صورت افزایش بارندگی‌ها باید برای رفع مشکل به شکل اصولی برنامه‌ریزی شود، زیرا شبکه فاضلاب شهری برای دفع آب‌های سطحی معابر طراحی نشده است و برداشتن دریچه‌های فاضلاب در چنین شرایطی سبب افزایش آسیب به شبکه فاضلاب خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب کاشان بیان کرد: شهرداری‌ها موظف هستند اقدام لازم را برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر و حفظ شهر از خطر سیل پیش‌بینی و اجرا کنند و امیدواریم شهرداری کاشان در این حوزه موفق عمل کند و با وجود افزایش بارندگی‌ها، امسال شاهد باز شدن دریچه‌های فاضلاب و هدایت آب‌های سطحی به آن نباشیم.

کریم گفت: بررسی‌ سال‌های گذشته نشان می‌دهد شهروندانی که اقدام به برداشتن دریچه‌های فاضلاب در هنگام بارندگی می‌کنند، اطلاع ندارند که این کار خلاف قانون است و ادامه این تخلف می‌تواند باعث آب‌گرفتگی و بروز خسارت مالی و جانی برای سایر شهروندان شود.

وی بیان کرد: شهروندان کاشانی، برای جلوگیری از خسارت به منزل خود و همسایگان در زمان وقوع بارندگی، موارد تخلف را به شماره تلفن ۱۲۲ گزارش کنند.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.