برپایی کارگاه‌های آموزشی در کتابخانه ها به رونق کسب و کار در مناطق می‌انجامد

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایرنا «فاطمه سادات هاشمی»گفت: در این راستا یکی از اقدامات لازم، تأمین منابع به‌روز، کاربردی و مرتبط با کسب‌وکارهای منطقه است که این مهم در کتابخانه علوی شهرستان کاشان انجام شده است.
مسوول کتابخانه علوی کاشان با تاکید بر نگاه هدفمند به مشاغل و کسب‌وکارها در مناطق کوچک بیان کرد: این کتابخانه در چند سال اخیر با روش‌های گوناگون به گردآوری منابع مرتبط، مقالات، کتابهای مرجع و تخصصی در حوزه کسب‌وکار و مشاغل بومی اقدام کرده تا هم بر بهبود کیفیت و تولید مؤثر باشد و هم اطلاعات لازم برای بازاریابی محصول کسب شود.
وی گفت: تا چندی پیش فرصت‌های محلی و خدادادی این شهرستان در تهیه گلاب، گل محمدی، زعفران و میزان کمی زنبورداری و دامداری بود که با معضل خام‌فروشی و عمده‌فروشی مواجه بود ولی اکنون با تأمین منابع مربوطه در کتابخانه، تشکیل کارگروه‌ها، جلسات مشاوره و کارگاه‌های آموزشی، این تجارب با روش‌های صنعتی ترکیب شده و نتیجه مطلوبی در رونق بخشی به فضای کسب و کار در این منطقه داشته است.
هاشمی بیان کرد: بر این اساس از خدمات کتابخانه‌ای در این منطقه برای آموزش برندسازی محصولات تولیدی و بسته‌بندی جذاب، روش‌های بازاریابی، استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ و بازاریابی، حرکت به سمت صنایع غذایی به جای خام‌فروشی، شیوه‌های شناخت و راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک و نوپا، اکران مستندهای آموزشی و انگیزشی با محتوای کارآفرینی ، الگوگیری از تجارب دیگران استفاده شده است.
وی همچنین به برگزاری آئین‌ها و جشن‌ها بمنظور توسعه گردشگری روستایی در کارگاه های آموزشی این کتابخانه اشاره کرد و گفت: همچنین برای شناساندن هنرها و صنایع دستی بانوان این منطقه، نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی در این کتابخانه برپا شد.
برگزیده دومین جایزه ملی خدمات کتابخانه‌های عمومی از استان اصفهان بیان کرد: نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی در کتابخانه در مدت ۲ سال متوالی با استقبال پرشور روبرو شد و انعکاس و بازدهی بسیار خوب نمایشگاه امسال منجر به تأسیس مرکز «پیش رشد، نوآوری و کارآفرینی» به همت کتابخانه در سطح منطقه «اردهال» شد.
وی، یکی از تاثیرات برپایی این نمایشگاه در کتابخانه علوی را جذب یکی از خیران نمونه کشوری در این منطقه برای حمایت از کارآفرینان نوپا و صاحبان مشاغل خُرد عنوان کرد و گفت: همچنین پس از گذشت چهار ماه از نمایشگاه کتابخانه، اولین گردهمایی کارآفرینان و صاحبان مشاغل منطقه‌ای برگزار شد.
وی بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته در این کتابخانه، اکنون شاهد بارقه‌ای از امید میان اعضای کتابخانه و مردم این منطقه در راستای ارتقای منزلت و جایگاه اجتماعی آنها بعنوان صاحبان کسب‌وکار هستیم.
هاشمی گفت: یکی از بازخوردهای این تلاشها در کتابخانه علوی شهرستان کاشان، وعده کارآفرینان و صاحبان مشاغل در ازای خدمات کتابخانه در نقش یک مشاور امین مبنی بر نصب برچسب‌های تبلیغاتی در محصولات خود با جمله‌ای زیبا در باب «کتاب» است که بتواند در کنار اقتصاد حامل یک فرهنگ باشند.

همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک» با هدف شناسایی راهکارها، ایده‌ها، تجربه‌ها، ضعف‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازهای جایگاه کتابخانه‌های عمومی در رونق‌بخشی اقتصادی با حمایت از اقدامات کارآفرینانه و کسب‌وکارهای کوچک، از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با قدردانی از ۱۰ برگزیده جایزه ملی خدمات کتابخانه‌های عمومی در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهر به میزبانی شهر مشهد برگزار شد.

در زمان حاضر ۲۱۱ کتابخانه نهادی و ۸۹ کتابخانه مشارکتی در ۲۸ شهرستان استان اصفهان دایر است.

همچنین شهرستان کاشان دارای ۱۶ کتابخانه عمومی و ۳۱ کتابدار با بیش از ۱۴ هزار نفر عضو است.

 

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.