توصیه‌های هواشناسی کاشان به کشاورزان

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: تفسیر نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً ناپایدار طی روزهای آینده در دشت کاشان است که آسمان در بیشتر مناطق قسمتی ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده در مناطق کوهستانی قابل پیش‌بینی خواهد بود.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «عباس ارغوانی» بیان کرد: بیشینه دمای هوا در دشت کاشان طی هفت روز آینده ۲۴ درجه بالای صفر و دمای حداقل نیز از ۱۴ درجه بالای صفر در روز سه‌شنبه به رقم ۱۱ درجه بالای صفر در روز یکشنبه آینده خواهد رسید.

وی گفت: حداقل دما در مناطق کوهستانی چهار درجه کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده و شهروندان توجه داشته باشند که پیش‌بینی‌های آب و هوایی تغییرپذیر هستند و حتمی نیستند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان، گفت: با توجه به میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری غله کاران، برای آماده‌سازی زمین و کشت محصول هرچه زودتر اقدام کرده و گلخانه‌داران نیز با توجه به پیش‌بینی بارش در مناطق مختلف دشت کاشان، نسبت به تنظیم دریچه‌ها و کنترل دما، رطوبت و نور گلخانه‌های خود برنامه‌ریزی کنند.

ارغوانی بیان کرد: دامداران نیز با توجه به وضعیت آب و هوایی روزهای آینده در خصوص تنظیم دریچه‌ها و کنترل دما، رطوبت، نور، اطمینان از عایق‌بندی سقف و استحکام سازه سالن‌های پرورش طیورهای خود اقدام لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: باغداران، پس از برداشت محصول نسبت به جمع‌آوری بقایای میوه‌های آلوده ریخته شده در کف باغ، جهت کنترل آفت مگس میوه مدیترانه و دیگر آفت‌ها اقدام کنند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: پسته کاران منطقه کاشان، در صورت مشاهده آفت پسیل پسته برای کاهش جمعیت زمستان گذران با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی کنند و باغداران نیز با توجه به شرایط دمایی قبل از به خواب رفتن کامل درختان از هر گونه عملیات هرس خودداری کنند.

ارغوانی بیان کرد: صاحبان انارستان‌ها، با توجه به تنش دمایی در روزهای آینده برای جلوگیری از ترک‌خوردگی در صورت امکان محصول باغ‌ها را جمع‌آوری کنند و بادام کاران نیز  نسبت به جمع‌آوری و انهدام میوه آلوده و سوزاندن روی درخت و کف باغ خود اقدام کنند.

وی گفت: زنبورداران منطقه کاشان نیز با توجه به پیش‌بینی بارش نسبت به تنظیم ارتفاع کندوها از سطح زمین و حفاظت کندوها با استفاده از پوشش‌های مناسب و جلوگیری از ورود باران به داخل کندو اقدام مناسب را انجام دهند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان، بیان کرد: پنبه‌کاران دشت کاشان با توجه به شرایط دمایی در روزهای آینده، نسبت به قطع آبیاری و برداشت به موقع محصول خود از سطح زمین‌های کشاورزی اقدام کنند.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.