مرگ ناشی از زایمان زودرس در اردستان زیاد است

مسئول واحد سلامت خانواده و کارشناس باروری سالم شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: اکنون خانم‌هایی با علائم زایمان زودرس به بیمارستان شهید بهشتی اردستان مراجعه می‌کنند، اما بیمارستان اردستان در موضوع هدایت درون رحمی مادران باردار مشکل دارد.

سمیه خانی، در کارگروه سلامت شهرستان در فرمانداری اردستان، بیان کرد: موضوع مرگ و میر کودکان یکی از شاخص‌های توسعه در هر جوامع است و وزارت بهداشت درمان حساسیت زیادی روی این موضوع دارند.

وی گفت: مرگ و میر کودکان زیر پنج سال به ۲ دسته نوزادان و کودکان یک تا ۵۹ ماهه تقسیم می‌شوند که در بحث نوزادان بیشترین فراوانی مرگ و میر را به علت مشکلات نارسی، کم وزنی و زایمان‌های زود رس و مشکلات ناشی از آن شاهد هستیم.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا، مسئول واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه یکی از راه‌های برطرف کردن این مشکل هدایت تخصصی زایمان‌ها به سمت زایمان ایمن‌تر است، بیان کرد: اکنون خانم‌هایی با علائم زایمان زودرس به بیمارستان شهید بهشتی اردستان مراجعه می‌کنند، اما بیمارستان اردستان در موضوع هدایت درون رحمی مادران باردار مشکل دارد و ضعیف عمل می‌کند و آمار مرگ و میر این بخش در اردستان بالا است.

خانی گفت: یکی دیگر از علت‌های مرگ و میرهای کودکان سوانح‌ و حوادث است که در چند سال گذشته ۲ مورد ترافیکی و سه مورد غیر ترافیکی مانند سقوط از وسیله نقلیه و غرق شدگی بوده که انتظار می‌رود خانواده‌ها، پلیس راهور و دیگر دستگاه‌ها اقدام‌های بازدارنده، آموزشی و مراقبتی بیشتری انجام دهند.

وی با اشاره به آمار سالمندان شهرستان اردستان بیان کرد: در اردستان حدود ۸۵۸۵ سالمند زندگی می‌کنند که با غربالگری انجام شده از ۹۵ درصد جمعیت سالمند شهرستان اردستان که حدود ۸۲۰۰ نفر بودند، ۳۷۰ نفر در گروه بسیار پرخطر  یعنی فرد به هیچ عنوان نمی‌تواند از خود مراقبت کند، هستند که نیاز به مراقبت ویژه دارند و باید تعدادی از آنها تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند.

مسئول واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به آغاز فصل سرما و انتشار ویروس آنفلوآنزا گفت: سالمندان بالای ۶۵ سال حتما نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند، چرا که تحقیقات نشان داده ۶۰ درصد افرادی که واکسن زده‌اند درگیر این بیماری نمی‌شوند.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.