چالش پدافند غیرعامل، موضوع تأمین آب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان بیان کرد: منابع آب جزء سرمایه‌ها و زیرساخت‌های کلیدی کشورها است که ارزش ملی و استراتژیک دارد و آسیب آنها موجب بروز بحران و آسیب جدی به مردم می‌شود، در شرایط خشکسالی و تغییر اقلیم لازم است که به آب به‌عنوان یک امر ضروری در مدیریت کلان نگاه شود.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «محمدرضا اسدی»گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدام‌های غیرنظامی است که برای تحقق چهار هدف کاهش آسیب‌پذیری، افزایش پایداری ملی، استمرار خدمات اضطراری و تسهیل در مدیریت بحران و بازدارندگی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: طرح‌های پدافند غیرعامل در تأسیسات آب و فاضلاب نیز با تأمین هدف‌های افزایش پایداری و کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها و تأسیسات و تجهیزات زیربنایی آبرسانی یک ضرورت در حوزه پدافند غیرعامل است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان ، گفت: هزینه‌های پیگیری، مصون‌سازی و ایمن‌سازی پیش از وقوع حادثه بسیار کمتر از  هزینه‌های مقابله با تهدیدهای احتمالی است، بنابراین اجرای برنامه‌ها پدافند غیرعامل در حوزه آب و فاضلاب به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شرکت آب و فاضلاب کاشان مبتنی بر سه محور مطالعه، اجرا و بهره‌برداری به منظور کاهش آسیب به ساختمان‌ها، تأسیسات و تجهیزات آب و فاضلاب با رویکرد جلوگیری از نقصان‌های کمی و کیفی آب و پساب در آب و فاضلاب است.

اسدی گفت: چالش اصلی ما کم‌آبی است که خسارت‌های زیادی در بر دارد و مهم‌ترین چالش پدافند غیرعامل موضوع تأمین آب است که بررسی راهکارهای آماده‌سازی برای مقابله با تهدیدات دربارۀ تأسیسات آبرسانی کاشان انجام و چالش‌ها شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، بیان کرد: شاخص‌های اصلی روبرو شدن با مشکل بحران آب مورد مطالعات اساسی قرار گرفته است که شامل تأمین آب اضطراری، استحصال آب، تصفیه و انتقال یا ذخیرۀ آب، گندزدایی و توزیع آب در شرایط وقوع حادثه و مشخص شدن نقاط تهیۀ مولد برق است.

وی گفت: تأمین تانکر ثابت و سیار، آبرسانی سیار، حفر چاه، تجهیز چاه به آب شیرین کن، ساخت مخزن‌های ذخیرۀ آب و ساخت خط انتقال از مهم‌ترین موضوع‌هایی است که برای پدافند غیرعامل مورد بررسی قرار گرفته است.

اسدی بیان کرد: آموزش همگانی برای مردم اهمیت بسیاری دارد، زیرا اگر مردم در عرصه‌های مختلف از جمله بلایا و حوادث آموزش ببینند خسارت بسیار کمتری را در عرصه‌های مختلف خواهیم داشت و شهروندانی که با اصول و فنون مدیریت بحران آشنا هستند، بهترین مدیران بحران هستند.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.