شناسایی ۶۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در کاشان

به گزارش کاشان فردا به نقل از خبرگزاری مهر «مهدی دلاوری»با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل دیابت و فشارخون سنین بالای ۱۸ سال در منطقه کاشان گفت:این طرح از ۲۰ آبان ماه لغایت ۱۵ دی ماه سال جاری در کشور اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح شناسایی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون در کشور و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل دیابت و فشارخون بالا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برنامه غربالگری و مراقبت فشارخون و دیابت در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر که هنوز برنامه پزشک خانواده شهری اجرا نمی‌شود و روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شهرهای مجری برنامه پزشک خانواده شهری اجرا می‌شود.

وی درخصوص نحوه اجرای بسیج ملی دیابت و فشارخون بیان کرد: این طرح از طریق فراخوان و اطلاع رسانی همگانی از طریق رسانه‌ها و پایگاه‌های اینترنتی و فضای مجازی و تولید پلاکارد، پوستر، بنر و غیره پذیرش افراد گروه هدف در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت، اعزام تیم‌هایی به سازمان‌های دولتی و ایستگاه‌های مجری طرح و انجام پرسشگری و معاینه بالینی، تحویل مواد آموزشی و در صورت نیاز ارجاع به پزشک می‌باشد.

دلاوری از شناسایی حدود ۶۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در منطقه کاشان و آران و بیدگل خبر داد و گفت: از این تعداد، ۲۴ هزار و ۷۴ نفر به دیابت یعنی حدود هشت درصد جمعیت و ۳۴ هزار و ۸۹۶ نفر به فشار خون یعنی ۱۱ و نیم درصد جمعیت این دو شهرستان را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد مرگ و میرها در بیماری‌های غیرواگیر ناشی از بیماری‌های قلبی است، بیان کرد: بیماری‌های قلبی اگر کنترل نشوند هزینه بسیار زیادی دارند.

 

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.