کمبود معلم در اردستان وجود ندارد

به گزارش کاشان فردا به نقل از خبرگزاری مهر «احمد خاکسار مهابادی»بیان کرد: در زمینه پروژه مهر سال ۱۴۰۲ اقداماتی نظیر، ثبت نام و بازگشایی مدارس، اوقات فراغت، بهسازی و بازسازی مدارس، بازگشایی دارالقرآن و ثبت نام کتاب درسی در شهرستان با همکاری مدیران و نیروهای ستادی انجام شد.

وی گفت: در سال جاری تعداد ۴۷۰ دانش آموز پایه اول ابتدایی در راستای فراگیری علم و تحصیل وارد مدارس شدند و تعداد کل دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی در مدارس اردستان حدود ۴ هزار و ۷۰۰ نفر هستند.

مدیر آموزش و پرورش اردستان بیان کرد: کمبود معلم ابتدای سال تحصیلی جاری در اردستان با استفاده از نیروهای حق التدریس و خرید خدمات برطرف شد همچنین حدود ۱۱ نیروی رسمی نیز وارد بدنه آموزش و پرورش شدند.

خاکسار گفت: در حوزه دبیران دوره متوسطه از همان ابتدای سال کمبود معلم از طریق بکارگیری بازنشستگان و حق‌التدریس برطرف شد و خوشبختانه کمبود معلم در مدارس اردستان وجود ندارد.

وی گفت: تمام مدارس مناطق شهری و روستایی از نیروی آموزشی و معلمان مناسب و کافی برخوردار هستند و کمبودی در این خصوص وجود ندارد، سعی شده است بهترین معلمان در مدارس روستایی حضور یابند تا عدالت آموزشی در همه مناطق ایجاد شود.

مدیر آموزش و پرورش اردستان بیان کرد: نتایج کنکور و پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در شهرستان اردستان نسبت به کنکور سال گذشته بهتر بوده و رشته‌های مختلف پزشکی، پرستاری، دانشگاه فرهنگیان و نظایر آن قبولی‌هایی داشتیم.

خاکسار گفت: انتظار قبولی‌های بیشتر و کسب نتایج بهتر توسط دانش آموزان اردستانی را در کنکور داشتیم اما دلایلی از جمله بیماری کرونا ، تأثیر گذاری مستقیم معدل دیپلم و والدین در افت نتایج کنکور مؤثر بوده ولی با استفاده از برگزاری کلاس‌های آموزشی و دیگر عوامل امید می‌رود نتایج بهتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه وضعیت مدارس اردستان از لحاظ زیرساختی خوب است، گفت: محوطه آموزشی و کلاس‌های هنرستان تازه ساخت شهید سلیمانی واقع در شهرک کاوه اردستان تکمیل شده و احتیاج به سه کارگاه دارد که باید تأمین اعتبار برای این موضوع انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش اردستان بیان کرد: دبیرستان پسرانه امام خمینی (ره) اردستان قدمت بالایی دارد اما سال گذشته استانداردسازی و بهسازی این مدرسه انجام شد و جهت اینکه یک فضای نو برای این مدرسه ایجاد شود مجمع خیران استان قول مساعدت دادند.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.