دانش‌آموزان حامی آب باشند

قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب کاشان بیان کرد: دانش آموزان امروز به‌عنوان صاحبان جامعه فردا باید حامی آب باشند و برای تحقق این امر، باید اهمیت و روش مصرف بهینه آب را به آنان آموزش دهیم.

سید محمد مسافری،(شنبه، ۲۰ آبان) در آیین سالانه « زنگ آب» در سالن شهید عربیان،گفت: بهترین روش برای آموزش مدیریت مصرف آب، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و کلاس درس است که خوشبختانه آموزش و پرورش همکاری بسیار خوبی برای برگزاری این جشنواره داشته‌اند.

وی گفت: آموزش مدیریت مصرف آب را نباید به زمان برگزاری جشنواره‌ها منحصر کرد و تلاش ما این است همکاری خود با شهرداری و آموزش پرورش را گسترش دهیم و امیدواریم سازمان‌های مردم‌نهاد نیز مشارکت کنند تا با کمک هم بتوانیم فرهنگ مصرف بهینه آب را در منطقه نهادینه کنیم.

قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب کاشان، بیان کرد: «زنگ آب» بخشی از جشنواره ملی «نخستین واژه، آب» است که در پانزده سال گذشته، این جشنواره با هدف فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب در سراسر کشور برگزار می‌شود و مخاطب آن نیز دانش آموزان هستند.

مسافری گفت: مهم‌ترین بهره و نتیجه اجرای جشنواره ملی «نخستین واژه، آب» به استناد آمار مصرف مشترکان، کاهش ۵ درصد مصرف آب در منطقه کاشان است و امیدواریم بتوانیم در شرایط بحران آب در کشور، به درستی از این امانت خداوندی نگهداری کنیم.

وی بیان کرد: نقش معلمان به عنوان راهبران اصلی این رویداد ملی در آگاهی‌بخشی دانش آموزان برای مدیریت مصرف به گروه‌های دوستدار آب،  قابل تحسین و ارزشمند است.

قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب کاشان، گفت: شهرداری آران و بیدگل و مدیریت فرهنگسرای شهروند در این حوزه همکاری بی‌نظیری داشتند و این همکاری‌ها نشان دهنده این است که موضوع آب به دغدغه مشترک همه مسئولان شهرستان آران و بیدگل تبدیل شده است.

شهردار آران و بیدگل نیز در این آیین، بیان کرد: آشنا کردن دانش آموزان با روش‌های صحیح مصرف آب و نهادینه کردن فرهنگ استفاده بهینه از آب در جامعه مهم است که اجرای برنامه‌های نمایشی، آموزشی و ترویجی در مدارس می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

محسن صانعی گفت: جشنواره «نخستین واژه، آب» با هدف انتقال مفاهیم زندگی‌ساز آب به دانش آموزان پایه‌های ابتدایی اجرا می‌شود، چراکه دانش آموزان باید ارزش و اهمیت آن را بدانند.

وی بیان کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کودکان می‌توانند با آموزش‌هایی که از مدرسه آموخته‌اند در انتقال فرهنگ مصرف بهینه آب به خانواده‌ها اثرگذار بوده و فرهنگ مصرف صحیح آب نهادینه می‌شود.

شهردار آران و بیدگل گفت: آب یک منبع طبیعی حیاتی و در عین حال تجدیدپذیر است که جانداران زمین در هر زمان و مکان به آن نیاز دارند. آب یک کالای با ارزش و غیرقابل جایگزین در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها است و نقش محوری در آمایش سرزمین بر عهده داشته و زیرساخت توسعه سایر بخش‌هاست.

صانعی بیان کرد: مهم‌ترین موضوع این است که آب یکی از مؤلفه‌های حفظ تعادل و پایداری اکوسیستم و محیط زیست است بنابراین بقای جهان به وجود آب وابسته و وظیفه همه افراد بشر است که برای حفظ منابع آب مشارکت کنند و در منطقه کویری ایران، این نقش‌آفرینی اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا، هم‌زمان با برگزاری مراسم «زنگ آب»، تفاهم‌نامه همکاری شرکت آب و فاضلاب کاشان و آموزش و پرورش آران و بیدگل به امضا رسید.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.