اهدای پلاکت خون در کاشان ۱۴ درصد افزایش یافت

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایرنا «محمدرضا ذیلایی» بیان کرد: با توجه به عمر سه روزه این فرآورده خونی انتظار می‌رود شهروندان در اهدای پلاکت، همت بیشتری داشته باشند.
وی همچنین از رشد ۶ درصدی اهدای خون در سال جاری خبر داد و گفت: اداره انتقال خون کاشان همواره با راه‌اندازی پویش‌هایی در مناسبت‌های مختلف برای جذب بیشتر افراد به اهدای خون تلاش می‌کند.
مدیر پایگاه انتقال خون کاشان با بیان اینکه در فصل زمستان مراجعه برای اهدای خون کمتر می‌شود گفت: از همین رو در همه گروه‌های خونی با کمبود ذخیره مواجه می‌شویم لذا انتظار می‌رود مردم در تمامی فصول سال اهدای خون را مد نظر داشته باشند.
ذیلایی بیان کرد: از ابتدای امسال ۱۰ هزار و ۵۵۰ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد هشت هزار و ۶۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶ درصدی داشته است.
وی بیان کرد: از تعداد اهداکنندگان خون یادشده، ۵۷ درصد جزو اهداکنندگان مستمر خون در شهرستان هستند و ۲۱ درصد اولین بار موفق به اهدای خون شدند.
وی گفت: علاوه بر تامین خون تمامی مراکز درمانی کاشان حدود ۱۰ درصد خون اهدایی باکیفیت شهرستان به شبکه ملی ارسال می‌شود.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایرنا زنان و مردان از سن قانونی ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن، تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند. اهداکنندگان مستمر افرادی هست که طی یکسال بیش از ۲ بار خون اهدا می‌کنند.

هر واحد خون به فرآورده‌هایی مانند گلبول قرمز شسته شده، پلاکت، پلاسمای تازه منجمد و رسوب کرایو تبدیل می‌شود و در واقع یک واحد خون می‌تواند در اختیار چند بیمار نیازمند قرار بگیرد.
میانگین اهدای خون در کشور ۲۵ و در استان اصفهان ۲۷ به ازای هر یک‌هزار نفر است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.