۷۰ هزار جلد کتاب در اردستان امانت داده شده است

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان بیان کرد: مردم علاقه‌مند به مطالعه در این شهرستان در یک سال گذشته بیش از ۷۰ هزار جلد کتاب به امانت گرفتند.

محبوبه داودی،در نشست خبری هفته کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: برنامه‌های متنوعی فرهنگی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی شهرستان اردستان در حال اجرا است که مسابقات مختلف با موضوع کتاب‌خوانی، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه، کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی با موضوع کتاب‌خوانی، زنگ کتاب‌خوانی در مدارس و عضویت رایگان در کتابخانه‌های شهرستان از جمله آنها است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و کارگاهی با موضوع کتاب‌خوانی در طول سال، گفت: بیشترین برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی با هدف جذب افراد و مخصوصاً گروه سنی کودکان و نوجوانان به سمت مطالعه و ایجاد فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی انجام می‌شود.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان با اشاره به اختصاص بخشی از درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی شهرستان، بیان کرد: در شش ماه گذشته شهرداری‌های شهرستان ۵۰ درصد از سهمیه خود را به حساب کتابخانه واریز کردند که تمام آن برای هزینه‌های جاری اداره هزینه شده است.

داودی با بیان اینکه با توجه به محدودیت بودجه‌ای که داریم، برای اینکه بتوانیم برنامه‌های فرهنگی جذاب و جدیدی در کتابخانه‌های عمومی اجرا کنیم نیاز به کمک‌های مالی خیران داریم، گفت: حدود ۱۱۰ هزار نسخه کتاب در شش کتابخانه عمومی شهرستان اردستان با موضوعات مختلف وجود دارد. همچنین در حال حاضر حدود ۵۱۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان هستند که نسبت به یک سال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان حدود ۱۶۰۰ برنامه با عناوین مختلف به صورت حضوری و مجازی اجرا شده است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان، گفت: مردم علاقه‌مند به مطالعه در این شهرستان در یکسال گذشته بیش از ۷۰ هزار جلد کتاب به امانت گرفتند.

داودی در خصوص فرسودگی ساختمان کتابخانه عمومی اردستان، بیان کرد: وضعیت ساختمان کتابخانه عمومی اردستان مثل قبل است و استاندارهای لازم را ندارد و اعتباری برای بهسازی و یا ساخت ساختمان جدید اختصاص پیدا نکرده است.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.