اعطای جایزه تحصیلی به ۱۷۰ دانشجوی منطقه کاشان

به گزارش کاشان فردا به نقل از پایگاه خبری پیام کاشان دکتر عباس کتابی رئیس دانشگاه کاشان از حمایت های خیرین در توسعه  علمی آموزشی و پژوهشی این دانشگاه قدردانی کرد و بیان کرد:  در دانشگاه کاشان بیش از ۹ هزار دانشجو  و بیش از ۳۲۰ عضو هیات علمی به فعالیت آموزشی و پژوهشی مشغول هستند.

وی به افتخارات دانشگاه کاشان در نظام های مختلف بین المللی اشاره کرد و گفت:  دانشگاه کاشان در نظام بین المللی تایمز ۲۰۲۳ رتبه نخست را در بین دانشگاه های جامع کشور کسب کرده است و به لحاظ کیفیت و بهروری در حوزه پژوهش جایگاه ممتازی دارد.

وی یکی از شاخص های موفقیت دانشگاه کاشان را نیروی انسانی توانمند اعم از استادان و دانشجویان و کارکنان عنوان کرد و گفت:  امسال ۲۸ استاد و دانشجوی تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در ردیف دانشمندان دو درصد برتر در استناد جهان قرار گرفته اند که به لحاظ سرانه دانشمندان برتر،  دانشگاه کاشان رتبه دوم را  بین دانشگاههای جامع کشور را دارد.
به گفته وی بر اساس اعلام پایگاه استنادی ای اس ای نیز ۸ نفر از اساتید محقق این دانشگاه جز دانشمندان یک درصد برتر  جهان قرار گرفتند.
دکتر کتابی به پذیرش یک هزار و ۳۰۰ دانشجوی بین الملل در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین بار حدود ۱۵۰ دانشجو به صورت بورسیه صنعت، دانشگاه فرهنگیان و سایپا پذیرفته شدند.
وی چشم انداز این دانشگاه را جامعه محور، کارآفرین و حکمت بنیان عنوان کرد و بیان کرد: دانشگاهی حکمت بنیان است که علاوه بر تحصیل و فراگیری علم و دانش، تعقل و قدرت تحلیل و همچنین اخلاق و فضائل انسانی را مورد توجه داشته باشد و بدنبال علم نافع باشد.
دکتر کتابی ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امید به آینده در بین دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با گام های مثبتی که خیرین گرانقدر در اعطای بورسیه تحصیلی دانشجویان برداشته اند امید است تا این امر، انگیزه را در بین دانشجویان ارتقا دهد.
وی از مجموعه دانشگاه کاشان به عنوان یک خانواده بزرگ یاد کرد و بیان کرد: دانشگاه کاشان در حوزه های مختلف پژوهشی، کار آفرینی و فناوری پیشتاز بوده و رتبه نخست خیرین را در بین دانشگاه های کشور دارد.
دکتر کتابی ابراز امیدواری کرد با حمایت های بیشتر خیرین ارجمند، شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر این دانشگاه و منطقه فرهنگی کاشان باشیم.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.