سومین پیاده‌روی شهروندان نوش‌آباد برای گرامیداشت نخستین بانوی پرستار

شهروندان نوش‌آباد برای سومین سال پیاپی آیین پاسداشت نخستین بانوی پرستار این شهر را با پیاده‌روی ۱۲ کیلومتری از ارگ ایلخانی نوش‌آباد تا قلعه ابراهیم‌آباد، برگزار کردند.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «اکرم سادات عمارتی» اولین بانوی پرستار نوش‌آباد در آیین پیاده‌روی گرامیداشت روز پرستار بیان کرد: دورهمی های خانوادگی یکی از اتفاق‌های مثبتی است که به شدت کاهش پیدا کرده و شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان به فضای مجازی پناه برده‌اند که می‌تواند به مشکلات جسمی و روحی دامن بزند. بنابراین در روزهای تعطیل همراه با خانواده یا دوستان در طبیعت گردش کنید.

وی گفت: شهروندانی که اصول اولیه بهداشت فردی و سلامت روان را رعایت می‌کنند کمتر دچار مشکل می‌شوند، اما مردم و حتی نسل جوان و تحصیل کرده، نیز به اهمیت بهداشت جسم و روان خود بی‌توجه شده‌اند.

اولین بانوی پرستار نوش‌آباد، بیان کرد: استرس، تغذیه نامناسب و فقدان فعالیت فیزیکی مهم‌ترین دشمنان سلامتی انسان در شرایط امروز جامعه هستند و مهم‌ترین راهکار حفظ سلامتی، نیز رعایت اصول پیشگیری از آنها است، اما مردم تا دچار بیماری نشده‌اند، توجهی به بهداشت فردی خود نمی‌کنند.

عمارتی گفت: بخش بزرگی از جامعه درگیر بیماری‌های روحی و عوارض جسمی ناشی از آن هستند. زنان تقریباً دو برابر بیشتر از مردان به بیماری‌های ناشی از استرس دچار می‌شوند که به عنوان بیماری‌های قلبی، اختلالات عضلانی، استخوانی، افسردگی و فرسودگی شغلی خودنمایی می‌کند.

وی بیان کرد: استفاده از مواد غذایی مثل شیر بدون چربی یا کم‌چرب، پنیر و ماست به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند، بنابراین مصرف شیر و فرآورده‌های آن را در سبد غذایی خانواده‌ها قرار بدهید تا دچار اختلالات عضلانی و استخوانی نشوید.

اولین بانوی پرستار نوش‌آباد، گفت: عادت کنیم که میوه را به‌عنوان بخشی از غذای اصلی یا در کنار آن مصرف کنیم. سبزیجات قرمز، نارنجی یا سبز تیره مثل گوجه‌فرنگی، هویج و بروکلی به همراه سبزیجات دیگر برای وعده‌های غذایی‌ مناسب‌تر است.

این فعال اجتماعی بیان کرد: نوشیدن آب کافی، می‌تواند به سلامت جسم و روان ما کمک کند بنابراین باید همیشه یک بطری آب در کیف خود داشته باشیم تا بتوانیم در طول روز تشنگی‌مان را برطرف کنیم.

وی با اشاره به افزایش مصرف آرد سفید گفت: آرد سفید تصفیه شده ارزش غذایی، ویتامین، مواد معدنی و چربی مفید خود را از دست داده و می‌تواند منجر به اضافه وزن و چاقی، دیابت و قند خون، بیماری قلبی و عروقی و مشکلات گوارش شود بنابراین غلات سبوس‌دار را بیشتر بخورید و هر زمانی که می‌توانید فعالیت کنید.

عمارتی بیان کرد: فعالیت بدنی و پیاده‌روی ۱۵۰ دقیقه در طول هفته را به‌عنوان هدف خود قرار دهید و خانواده یا دوستانتان را به ورزش دعوت کنید، زیرا ورزش عامل مؤثری در سلامت جسم و روان انسان است.

 

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.