مشاوره و آزمایش ایدز در کاشان رایگان است

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایرنا «دکتر مهدی دلاوری»گفت: از ابتدای امسال تا کنون۶ مورد جدید ابتلا به اچ آی وی شناسایی شده اند.
وی با اشاره به اجرای پنجمین برنامه ملی پیشگیری از بیماری اچ.آی.وی بیان کرد: آلودگی به این ویروس از طریق انتقال خون، تماس جنسی پر خطر و نیز انتقال از مادر به کودک اتفاق می افتد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: در این برنامه هدفگذاری شده است که ۹۰ درصد مبتلایان شناسایی شوند، ۹۰ درصد افراد شناسایی شده تحت درمان قرار گیرند و برای ۹۰ درصد افراد تحت درمان، بار ویروس به مقادیر غیرقابل انتقال کاهش یابد.
دلاوری بیان کرد: امسال کمپین اطلاع رسانی ایدز از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر با شعار من هم آزمایش اچ آی وی می دهم برگزار می شود.
وی آموزش را مهمترین اصل در پیشگیری از بیماری ایدز ذکر کرد و گفت: باید با برطرف کردن انگ ایدز، ترس و نگرانی درخصوص این بیماری از بین برود.
وی بیان کرد: با شناسایی و درمان افراد مبتلا، خطر انتقال به جامعه کاهش می‌یابد لذا اگر افراد با تشخیص به موقع تحت مراقبت قرار گیرند، می‌توانند زندگی عادی داشته باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: مرکز تشخیص و درمان ایدز تحت عنوان مرکز مشاوره های رفتاری با شماره تلفن ۵۵۴۶۳۳۴۴ فعال است.

اول دسامبر (برابر ۱۰ آذر امسال) روز جهانی ایدز نامگذاری شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.