آغاز عملیات اجرایی هشتمین ایستگاه آتش‌نشانی در کاشان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از آغاز عملیات اجرایی هشتمین ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه تاریخی میدان قاضی اسدالله این شهر خبر داد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «سید مصطفی محتشمیان»بیان کرد: هشتمین ایستگاه آتش‌نشانی کاشان طبق مطالعات و نیاز محدوده عملیاتی به‌صورت ایستگاه دو منظوره آتش‌نشانی و امداد و نجات، طراحی و جانمایی شده است و در زمینی به مساحت ۶۵۰ مترمربع ساخته می‌شود.

وی گفت: محدوده فعالیت این ایستگاه نزدیک بافت تاریخی کاشان است تا امکان پوشش حوادث در مناطق پرترافیک مرکزی شهر و بافت سنتی و قدیمی در زمان مناسب و به‌موقع فراهم شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بیان کرد: آبان‌ ماه گذشته ۶۲ مورد بازدید و بازرسی ایمنی از ساختمان‌های شهری توسط کارشناسان بخش پیشگیری انجام شده که بررسی تخصصی و پیشگیرانه از اماکن مسکونی، درمانی، اداری، تفریحی، اقامتگاه سنتی، صنعتی، جایگاه عرضه سوخت، مسکونی و تجاری از آن جمله بوده است.

محتشمیان گفت: کمیته کارشناسی و علت‌یابی حوادث و آتش‌سوزی‌های سازمان، ۴۵ مورد گزارش تهیه کرده که ۲۸ مورد دستورالعمل ایمنی برای کاربری‌های مختلف شهری صادر شده است.

وی بیان کرد: کارشناسان سازمان آبان ماه ۹ مورد تأییدیه ایمنی و شش مورد عدم تأیید برای مکان‌های شهری از جمله شامل کاربری‌های مسکونی، صنعتی، اداری و تفریحی صادر کردند و دستورالعمل لازم برای ۲۰ مورد نقشه‌های ساختمانی نوشته شد.

محتشمیان گفت: واحد پیشگیری سازمان در برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده با سازمان نظام مهندسی، اقدام به تشکیل جلسه‌های تخصصی در ماه گذشته کرد و دستورالعمل‌های جدید مربوط به تأسیسات برقی، مکانیکی و معماری ساختمان تدوین شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بیان کرد: کارگاه‌های آموزش ایمنی عمومی آتش‌نشانی برای ۴۷۰۰ نفر از شهروندان به مدت‌ زمان ۸۰۴۵ نفر – ساعت به‌صورت تئوری و عملی در آبان ماه اجرا شد. کارشناسان سازمان آموزش‌های لازم را در مدارس، شرکت‌ها، اداره‌ها و نهادهای دولتی و سفیران و رابطان سلامت مراکز بهداشت ارائه کردند.

وی گفت: آشنایی با اصول ایمنی و ضرورت رعایت آنها، علت ایجاد حادثه و آتش‌سوزی، ارتباط با شماره ۱۲۵ آتش نشانی، چگونگی مقابله با آتش‌سوزی در لحظات اول، شیوه استفاده از خاموش‌کننده‌های دستی و ارائه موارد ایمنی برای پیشگیری از وقوع حوادث از مهم‌ترین آموزش‌ها در این دوره‌ها بوده است.

محتشمیان بیان کرد: هشت دوره تخصصی آموزش ضمن خدمت به مدت ۸۵۶ نفر – ساعت برای آتش‌نشانان برگزار شد که شامل برنامه‌ریزی حوزه عملیاتی سازمان، به‌روزرسانی اطلاعات تخصصی و تمرین‌های روزانه در ایستگاه‌های هفت‌گانه آتش‌نشانی بود.

 

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.