توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در کاشان

رئیس اداره هواشناسی کاشان بیان کرد: روزهای دوشنبه تا پایان چهارشنبه با وجود ابر در بعضی از ساعت‌های روز، شرایط پایداری و سکون هوا فراهم شده که در صورت فعالیت منابع آلوده کننده، توان انباشت و مشاهده آلودگی‌های جوی وجود دارد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «عباس ارغوانی»گفت: اوج این شرایط امروز سه‌شنبه است که کاهش‌ محسوس‌ دمای بیش از چهار درجه‌ سانتی‌گراد در این مناطق، شرایط انباشت آلودگی هوا را افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که از اواخر روز چهارشنبه تا اوایل روز جمعه با ورود و فعالیت یک سیستم ناپایدار جوی، از شرایط آلودگی هوا کاسته شده و احتمال بارش به خصوص در روز پنجشنبه در نقشه‌های هواشناسی مشاهده می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: دمای هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به ۱۴ درجه رسیده و روز  جمعه دمای هوا ۱۶ درجه، روز شنبه ۱۸ و روز یکشنبه هفته آینده به ۱۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

ارغوانی بیان کرد: پدیده غالب جوی در روز سه‌شنبه به صورت قسمتی ابری همراه با غبار محلی، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به صورت نیمه‌ابری و احتمال بارش پراکنده و روزهای بعد از آن صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: باغداران برای کنترل بیماری آتشک درختان میوه دانه‌دار بعد از برداشت محصول، سم‌پاشی با یکی از ترکیبات مسی مانند بردوفیکس انجام را انجام دهند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان، بیان کرد: باغداران برای جلوگیری از آفتاب سوختگی زمستانه و کاهش خسارت بیماری‌ها در صورت وجود صمغ و یا زخم روی تنه به وسیله کاردک و برس محل آلودگی را ابتدا تمیز کرده و سپس دور تنه درختان را از محل طوقه تا انشعاب شاخه‌های فرعی با قلم مو و یا اسفنج با ترکیب ۱۰ لیترآب، ۵کیلوگرم رنگ پلاستیک، ۲۰۰ گرم قارچ کش بردو  و ۶۰ گرم چسب چوب رنگ‌آمیزی کنند.

ارغوانی به کشاورزان گفت: ردیابی و پایش آفت قرنطینه کرم برگ‌خوار پاییزه در مزرعه‌های ذرت، پنبه، شلغم، بادمجان و غلات انجام شده و در صورت مشاهده علائم مشکوک به آلودگی این آفت، به کارشناسان جهاد کشاورزی اعلام کنند.

رئیس اداره هواشناسی کاشان بیان کرد: پسته کاران بعد از خزان کامل برگ‌ها، جهت ضدعفونی محل زخم و پیشگیری بیماری قارچی می‌توانند از محلول‌پاشی بردوفیکس استفاده کنند.

وی گفت: زنبورداران با توجه به شرایط دما و احتمال بارش به خصوص در این فصل نسبت به فشرده‌سازی کلونی‌های زنبورعسل و عایق کندوها و قرار دادن در ارتفاع مناسب با سطح زمین و پوشش مناسب اقدام کنند.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.