واحد شارژ دوره‌ای باتری قلب دربیمارستان شهید بهشتی راه‌اندازی شد

به گزارش کاشان فردا به نقل از خبرگزاری مهر «سید رامین مدنی» با اشاره به رسالت نظام بهداشتی و درمان کشور در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بیان کرد: برخی از واحدهای بیمارستان شهید بهشتی کاشان که تنها مرکز بهداشتی درمانی جنرال در شمال استان اصفهان است قبلاً راکد بوده است که با پیگیری‌های انجام شده این واحدها برای رفاه حال همشهریان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به راه اندازی مجدد واحد شارژ دوره‌ای باتری قلب در بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: در این واحد خدمات به بیماران دارای «پیس میکر» یا باتری قلب با تعرفه دولتی ارائه می‌شود.

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی کاشان بیان کرد: بیمارانی که از باتری قلب استفاده می‌کنند با مراجعه به بخش اکوکاردیوگرافی این مرکز می‌توانند شارژ دوره‌ای باتری قلب خود را انجام دهند و نیازی به مراجعه به استان‌ها یا مراکز خصوصی ندارند.

وی با اشاره به اینکه انجام این خدمت توسط یکی از متخصصین قلب با فلوشیپ الکتروفیزیولوژی انجام می‌شود، گفت: باتری قلب یا همان «پیس میکر» که به آن ضربان ساز گفته می‌شود، از قطعه‌های کوچک کامپیوتری مولد ضربان یا همان ژنراتور با طول عمری نسبتاً بالا ساخته شده است که با ارسال جریان الکتریکی از طریق سیم‌های مخصوص به نام «لید» می‌تواند ضربان قلب را تنظیم کند.

مدنی بیان کرد: بیمارستان شهید بهشتی یک مرکز دولتی است که با حضور متخصص و فوق تخصص قلب و عروق خدمات درمانی آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی عروق قلبی اورژانسی و غیر اورژانسی، درمان‌های الکترو فیزیولوژیک قلبی و انواع جراحی‌های قلب باز را به بیماران قلبی ارائه می‌کند.

وی گفت: بیماران گرامی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره ۰۳۱۵۵۰۰۵۳۳۱ (واحد اکوکاردیوگرافی) تماس حاصل فرمایند.

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.