رشد 50درصدی اهدای عضو در کاشان

به گزارش کاشان فردا به نقل از خبرگزاری فارس «عباس آزادی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: با ایثارگری و اعلام رضایت خانواده‌های اهداکننده مرگ مغزی و تلاش نیروهای بخش اهدا در دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیمارستان‌ها و واحدهای شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی امسال سه نفر اهدای عضو در کاشان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه شاخص اهدای عضو در کاشان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: از میان اهداکنندگان عضو، یک نفر زن و ۲ نفر مرد بوده‌اند، این افراد در رده سنی ۲۰ تا ۴۰ ساله بودند.

آزادی با اشاره به اینکه اهدای عضو در کاشان ۵۰ درصد افزایش یافته است گفت: شاخص تعداد اهدای عضو در یک میلیون نفر (PMP) از ابتدای امسال تاکنون به ۱.۲ درصد رسیده است که سال گذشته این عدد ۰.۶ بود.

به گزارش کاشان فردا به نقل از فارس، جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

 

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.