کشف و توقیف ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ در آران و بیدگل

به گزارش کاشان فردا به نقل از خبرگزاری مهر «حمید گل آرایی» با اشاره به ناکامی قاچاقچیان چوب در آران و بیدگل بیان کرد: در یک عملیات تعقیب و با هماهنگی مراجع قضائی، مأمورین کلانتری نوش آباد توانستند خودرو پژو حامل چوب تاغ را در محدوده ورودی کویر مرنجاب توقیف و راننده خودرو را دستگیر کنند.

وی گفت: در این عملیات غافلگیرانه که ساعت یک بامداد انجام شد، دو نفر از همدستان متهم نیز در حال قطع درختان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل بیان کرد: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبنی بر انواع تهدید به جنگل‌ها و مراتع مانند قطع درختان و دست درازی به تاغزارها، تغییر کاربری و تصرف و تعدی به اراضی ملی، تخریب عرصه و تغییر کاربری و آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

وی با اشاره به اقلیم کویری آران و بیدگل و تاکید بر اهمیت نگهداری از جنگل‌های دست کاشت برای جلوگیری از هجوم شن‌های روان گفت: وسعت زمین‌های بیابانی این شهرستان نزدیک به ۳۸۴ هزار هکتار و ایجاد حدود ۱۰۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی، نتیجه عملیات بیابان‌زدایی و نهال‌کاری از اول انقلاب تاکنون بوده است.

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.