خرید تجهیزات «سی‌تی آنژیوگرافی» قلب، با مشارکت نیکوکاران سلامت در کاشان

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی کاشان از خرید دستگاه «سی تی آنژیوگرافی» قلب و یک دستگاه «یو پی اس» با ظرفیت ۱۲۰ کیلوولت آمپر برای مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان خبر داد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «نجات خیری» بیان کرد: دستگاه «سی تی آنژیوگرافی» با دقت ۱۶۰ دتکتور  با ارز دولتی به مبلغ ۸۵ میلیارد ریال و دستگاه «یو پی اس»  به مبلغ سی میلیارد ریال با ظرفیت ۱۲۰ کیلوولت آمپر از محل کمک‌های محمدرضا خدابخش، خیر نیکوکار خریداری شده است.

وی گفت: دستگاه سی تی آنژیوگرافی یکی از تجهیزات مهم بیمارستانی است که برای تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده می‌شود و امید داریم در کمترین زمان ممکن این دستگاه را وارد چرخه خدمت کنیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تقدیر از خیران سلامت، بیان کرد: سی تی آنژیوگرافی قلب (CTA) یک روش تشخیصی جدید و غیرتهاجمی است که برای تشخیص گرفتگی‌های عروق خونی و بیماری‌های مربوط به آن کاربرد دارد و جایگزینی برای آنژیوگرافی تهاجمی است.

خیری بیان کرد: سی تی آنژیو برای تشخیص و ارزیابی بسیاری از بیماری‌های عروق خونی یا شرایط وابسته به آن شامل تومورها، جراحات، گرفتگی‌ها، آنوریسم‌ها، پارگی عروق، لخته‌های خونی، رگ‏‌های خونی نامنظم مانند انواع ناهنجاری‏‌های عروق، ناهنجاری‌های مادرزادی(مربوط به زمان تولد) سیستم قلبی، عروقی استفاده می‌شود.

وی گفت: این دستگاه، به‌عنوان تنها دستگاه سی تی اسکن با کیفیت تصویر ۱۶۰ اسلایس در منطقه مرکزی ایران است که علاوه بر منطقه شمال استان اصفهان به بیماران استان‌های مجاور و حتی بیماران خارج از کشور خدمت ارائه می‌کند و فرصتی برای توسعه صنعت توریسم درمانی است.

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.