ارائه خدمت به کشاورزان از سامانه‌های بازارگاه و سامکا انجام می‌شود

رئیس اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی کاشان بیان کرد: سامانه اطلاعات مکانی کشاورزی(سامکا) بستر برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در حوزه کشاورزی را فراهم می‌کند و هرچه به عنوان داده یا اطلاعات می‌تواند مبنای مکانی داشته باشد در این سامانه می‌تواند قرار گیرد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «نادر مزینی» گفت: توزیع دقیق خدمات و نهاده‌های کشاورزی به منظور اجرای الگوی کشت از دیگر هدف‌های کاربردی سامانه سامکا است و کشاورزان جهت ثبت اطلاعات مکانی باید به هفت کارگزاری جهاد کشاورزی غیردولتی مراجعه کنند.

وی گفت: کشاورزان پس از ثبت اطلاعات در سامانه سامکا و دریافت حواله الکترونیک می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های توزیع کود، نسبت به دریافت سهمیه کود شیمیایی یارانه دار خود اقدام کنند.

رئیس اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی کاشان، بیان کرد: سامانه سمکا، فقط در ارتباط با ترسیم محدوده زمین‌های کشاورزی نیست که سنجش از راه دور از جمله قابلیت‌های این سامانه است و مبنای آمار ما خود اظهاری بهره‌برداران است و برای جمع‌آوری اطلاعات از ابزارهای دقیق نظیر GPS استفاده می‌شود.

مزینی بیان کرد: اطلاعات توصیفی نظیر مشخصات مالک، ابعاد زمین و نوع محصول نیز تهیه شده و در سامانه اطلاعات مکانی و توصیفی زمین‌های کشاورزی کشور ثبت می‌شود و برای سرعت بخشی در اجرای این فرآیند، ثبت این اطلاعات توسط شرکت‌های غیردولتی بخش کشاورزی انجام می‌شود.

وی گفت: توزیع سیستمی نهاده‌های دامی و استفاده از ظرفیت تولید کارخانه‌های خوراک نیز با استفاده از اطلاعات سامانه بازارگاه به همین منظور آغاز شده است.

رئیس اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی کاشان، بیان کرد: به منظور آَشنایی بهره‌برداران حوزه کشاورزی با سامانه‌های بازارگاه و سامکا، کارگاه‌های آموزشی با حضور کارشناسان در مناطق مختلف شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

حدود هشت هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی شهرستان کاشان فعالیت می‌کنند و از مجموع ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، حدود چهار هزار هکتار زمین زراعی، ۹ هزار هکتار باغی و مابقی نیز زمین‌های از آب افتاده و آیش هستند.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.