برگزاری اولین دوره مسابقات سنگ‌نوردی در آران و بیدگل

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آران و بیدگل از برگزاری اولین دوره مسابقات سنگ‌نوردی داخل سالن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «عباس مسلمی‌نژاد» بیان کرد: این دوره از مسابقات سنگ‌نوردی گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) در رده سنی نونهالان و نوجوانان دختر و پسر با حضور ۵۰ ورزشکار برگزار شد.

وی گفت: برندگان در بخش پسران، شایان غفوره، امیرعباس داروغه و علیرضا صادقی  مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند و در بخش دختران نیز رقیه سماقی مقام اول، یگانه صلاتی و ثنا ساکنی به طور مشترک مقام دوم و سنا علیزاده نیز رتبه سوم را کسب کردند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آران و بیدگل، بیان کرد: دیواره سنگ‌نوردی داخل سالن با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در مجموعه ورزشی زنده‌یاد حاج عباس کریم‌‎شاهی نصب شده و پس از دریافت مجوزهای لازم با حضور مربیان بومی و رسمی فدراسیون به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: ورزش کوهنوردی در سال‌های اخیر رشد و گسترش کمی و کیفی در بین جوانان و خانواده‌ها داشته است به طوری که از مجموع ۵۰۰ کوهنورد فعال بیش از ۶۰ درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

مسلمی نژاد گفت: برنامه‌ریزی برای ارتقاء‌ سطح کیفی و فنی این ورزش شامل استفاده از مربیان بومی، راه‌اندازی پنج باشگاه کوهنوردی و صعودهای ورزشی‌، راه‌اندازی و تجهیز دیواره سنگ‌نوردی داخل سالن‌، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های خانوادگی بوده است.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.