تربیت و آموزش خبرنگار تخصصی حوزه آب

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان بیان کرد: موضوع آب یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی کشور با توجه به استمرار خشکسالی‌ها است و پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال موضوع آب به یکی از مهم‌ترین موضوع‌های جامعه و به تبع آن رسانه‌ها تبدیل شود.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «سید محمد مسافری» گفت: امروز دوره‌های مختلفی برای توسعه خبرنگاری تخصصی طراحی شده است و با توجه به اهمیت موضوع آب، طراحی دوره آموزش‌های تخصصی برای خبرنگاران در این حوزه نیز یک ضرورت است.

وی با اشاره به دیدار با مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به‌عنوان مرجع آموزش اصحاب رسانه است و پیشنهاد کردیم نسبت به طراحی دوره آموزشی برای پرورش خبرنگاران در حوزه آب برنامه‌ریزی کند.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، بیان کرد: همکاری و هم‌افزایی در این حوزه می‌تواند باعث کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری شود، بنابراین آماده همکاری برای برگزاری دوره آموزش آنلاین ویژه خبرنگاران فعال در حوزه آب کشور با همکاری دفتر مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها، هستیم.

مسافری، گفت: شرایط بحران آب در کشور و ضرورت آگاهی بخشی به شهروندان، نیازمند روزنامه‌نگاری تحقیقی است تا بتوان به خوبی از بحران آب عبور کرد، بنابراین رسانه‌ها باید یک استراتژی و راهبرد کلی تدوین کنند.

وی بیان کرد: بخشی از فرآیند بحران آب بر دوش اصحاب رسانه است تا به‌عنوان میانجی شهروندان، گروه‌های مردمی، جوامع ذینفع و نهادهای جامعه با تولید گزارش‌های تحقیقی، توجه همگانی را به این موضوع جلب و حساس کنند.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.