دانشگاه کاشان از برنامه توسعه پیشتر است

رئیس دانشگاه کاشان بیان کرد: دانشگاه کاشان برای نخستین بار در نظام بین المللی گرین متریک رتبه نخست را در بین همه دانشگاه‌های کشور و رتبه ۱۲۶ را در بین دانشگاه‌های جهان کسب کرد که این افتخار بزرگی است.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایسنا «عباس کتابی» گفت: برنامه هفتم توسعه در بخش اهداف کمی تصریح دارد که در پایان برنامه ۲۰ دانشگاه کشور رتبه بین المللی زیر ۵۰۰ را کسب کنند که دانشگاه کاشان توانست زودتر از موعد مقرر به این افتخار برسد.

وی گفت: پیگیری‌های حقوقی در دوسال گذشته به نتیجه رسید و برای ۳۳ هکتار از زمین‌های دانشگاه کاشان واقع در شهر قمصر که تحت عنوان پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان فعالیت می‌کند بعد از حدود 30 سال تثبیت مالکیت شد و سند تک برگی آن صادر شد.

رئیس دانشگاه کاشان، بیان کرد: سند به نام دولت جمهوری اسلامی و بهره برداری دانشگاه کاشان است که به عنوان پایگاه علم و فناوری برای منطقه قمصر ماندگار خواهد شد و برنامه‌های توسعه‌ای، آموزشی و فناوری و نوآوری در این پژوهشکده با قوت بیشتری پیگیری و انجام خواهد شد.

کسب رتبه عالی پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان

کتابی بیان کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان که در سال ۱۴۰۱ مستقل شد، تنها پارک دانشگاهی استان اصفهان  و ششمین پارک دانشگاه‌های جامع کشور است که با فعالیت شرکت‌های فعال و پویا، دستاوردهای خوبی را برای منطقه کاشان و کشور داشته و صرفه جویی ارزی بسیار زیادی دارند.

رئیس دانشگاه کاشان، گفت: در پارک علم و فناوری کاشان بیش از ۳۰ شرکت مستقر هستند که در آخرین گزارش وزارت علوم به لحاظ عملکرد مدیریتی و فعالیت‌های شرکت‌های مستقر در پارک، با تولید ۱۳۰ محصول توانست رتبه عالی و امتیاز ۱۶۲ را کسب کرده است.

وی بیان کرد: دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی آی اس سی (isc)  نیز به لحاظ فناوری و نوآوری رتبه  ۱۰ را در بین دانشگاه های جامع کشور کسب کرده که نسبت به رتبه قبلی رشد بسیار خوبی داشته است.

رئیس دانشگاه کاشان، گفت: ایران در حوزه تولید علم رتبه ۱۵ دنیا و در حوزه فناوری و نوآوری رتبه ۵۴ را دارد که علاوه بر تولید علم، باید فناوری و نوآوری را توسعه دهد که فعالیت‌های پارک علم و فناوری می‌تواند به تحقق  این امر کمک کند.

کتابی بیان کرد: نیکوکاران پشتیبان دانشگاه کاشان ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه کردند که  علاوه بر مشارکت در پروژه های عمرانی و فنی، بخشی از آن برای بورسیه دانشجویان برتر صرف شد تا بتوانند با فراغت بیشتر به تحصیل ادامه دهند که این مشارکت قابل تقدیر است.

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.