رشد ۳۰ درصدی کمک‌های مردمی برای نیازمندان در کاشان

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان گفت:کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم شهرستان به نیازمندان در سال جاری ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش کاشان فردا به نقل از ایرنا «محسن حمیدی» گفت: این کمک‌ها در قالب نقدی، کالا و خدمات بوده و در این خصوص از خیرین ، حامیان و مردم نیک اندیش شهرستان سپاسگزارم.

وی بیان کرد:در شهرستان کاشان ۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۱ هزار نفر زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند که از این تعداد ۹۳۵ دانش آموز، ۱۲۴ دانشجو، ۶۷۰ بیمار نیازمند به نگهداری، خاص و صعب العلاج می باشند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان گفت: ۴۲ مرکز نیکوکاری در سطح شهرستان فعال است و اولین مرکز نیکوکاری شهرستان در سال ۹۴ راه اندازی شد، مراکز نیکوکاری در زمینه‌های معیشتی، اشتغال، تامین جهیزیه و لوازم ضروری منزل، بهداشتی و درمانی، آموزشی و تحصیلی، ساخت و تعمیر مسکن و غیره به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند.

وی واگذاری امور به مردم و افزایش مشارکت‌ اجتماعی را از اهداف فعالیت مراکز نیکوکاری عنوان کرد و گفت: در این مراکز اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه بوده و کمک‌های جمع‌آوری شده با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری به آنان اهدا می‌شود.

حمیدی بیان کرد: افزایش توازن اجتماعی و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازمندی‌های محرومان، توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، نیازمندان واقعی محله‌ها و خیران، افزایش اعتماد نیکوکاران، پایداری مشارکت آنان از دیگر اهداف و مزایای مراکز نیکوکاری است.

وی گفت: در سطح شهرستان کاشان سه هزار پرونده مددجویی به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان بیان کرد:وجود مراکز نیکوکاری مخصوصا در روستاها باعث حذف رفت و آمد مددجویان تا اداره های کمیته امداد می شود و مددجویان می توانند امورات و درخواست های خود را در مراکز نیکوکاری پیگیری کنند.

حمیدی بیان کرد: از ابتدای فصل سرما با هدف کمک به تامین وسایل گرمایشی مددجویان ۵۰ دستگاه بخاری گازسوز و ۴۰ دستگاه آبگرمکن بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد توزیع شد.

وی گفت: این وسایل گرمایشی با اولویت خانوارهای ساکن در مناطق محروم، سردسیر و روستایی اختصاص یافت.

کاشان دارای ۲ اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز شهرستان و راوند است و در مجموع ۶ هزار و ۷۳۰ خانوار زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند که نزدیک به ۶۵ درصد افراد زیرپوشش زنان سرپرست خانوار هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

 

 

 

 

کاشان فردا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

اینستاگرام تلگرام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.