اختصاص۵۰ میلیون تومان برای تعمیر دستگاه سنجش آلودگی هوای کاشان

دستشگاه سنجش آلودگی هوای کاشانکاشان فردا نعمت‌الله اکبری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به خرابی دستگاه سنجش آلودگی هوای کاشان واقع در میدان ۱۵ خرداد اظهار داشت: متاسفانه این موضوع دیرهنگام به اطلاع ما رسید و در نهایت فقط توانستیم ۵۰ میلیون تومان برای تعمیر این دستگاه به آن اختصاص بدهیم.

وی با بیان اینکه برای تعمیر این دستگاه بیش از ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، ابراز داشت: اگر بتوانیم باز هم برای این موضوع اعتباری اختصاص بدهیم این کار را انجام می‌دهیم و در غیر این صورت این موضوع به بودجه سال آینده موکول می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ ایستگاه هواشناسی برای چه کاری می‌خواهیم

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم با توجه به مطالبات جدی مردم در این زمینه و پیگیری‌های رسانه‌ای انجام شده علاوه بر ۵۰ میلیون تومان اختصاص یافته، ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان طی نامه‌ای که امروز برای دکتر تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور ارسال کردند خواستار تامین بودجه ۲۰۰ میلیون تومان باقی مانده برای انجام این مهم شدند.

اما موضوع دیگر این است که با توجه به صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان، این نکته قابل توجه است که موضوع خرابی این دستگاه دیر به سازمان برنامه و بودجه اطلاع‌رسانی‌شده‌است و حال سوال این است که بعد از چندین ده ماه از خرابی این دستگاه و مطالبات مختلف اهالی رسانه و فعالین زیست محیطی کاشان، چطور این موضوع از طرف مدیران و مسئولین شهری پیگیری نشده و به اطلاع نرسیده‌بود؟!

یعنی اگر همچنان این موضوع توسط رسانه “اهل کاشانم” رسانه‌ای نشده بود، همچنان باید شاهد بی‌تفاوتی مدیران و مسئولین شهر بودیم؟؟!!

شایان توجه است که سرپرست سابق اداره حفاظت محیط زیست کاشان دی‌ماه ۹۷ در مورد خرابی دستگاه سنجش آلودگی هوای کاشان گفته بود که «این دستگاه زمانی نصب‌شده که نرم‌افزاری جهت نمایش شاخص آلایندگی وجود نداشت، اما امروزه نرم‌افزار نمایش شاخص آلایندگی قابل نصب بر روی تمامی گوشی‌ها وجود دارد و بر همین اساس تعمیر این ایستگاه صرفه اقتصادی ندارد، اما با این وجود مکاتباتی با محیط زیست استان جهت تعمیر آن صورت گرفته است.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.