بیمه سلامت الکترونیکی می‌شود

الکترونیکی‌شدن بیمه سلامتکاشان فردا – مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان به دنبال الکترونیکی شدن خدمات بیمه‌ای است و در این راستا طرحی آزمایشی در 35 بیمارستان اصفهان اجرا شده و قرار است بخش دوم آن در کاشان اجرا شود.

به گزارش ایرنا، طاهر موهبتی جمعه 12 بهمن‌ماه در کاشان افزود: اقدامات مثبتی در رسیدگی به اسناد الکترونیکی و داده‌ها در اصفهان صورت گرفته و احتمال می‌رود که تا 2 بیمارستان در سه ماهه نخست سال آتی زیر پوشش قرار بگیرد.

بیشتر بخوانیم:
+  بیمه سلامت رایگان برای بیماران شرایط خاص

موهبتی اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال زمینه‌ای فراهم شود تا از ابتدای سال 98 در هر استان به فراخور پیشرفت این طرح آزمایشی، یک شهرستان زیر پوشش خدمات الکترونیکی از جمله در زمینه نسخه‌نویسی قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این‌که 30 درصد کار در بحث الکترونیکی شدن، فناوری اطلاعات است و بخش زیادی از آن به تغییر رویکرد و رفتار باز می‌گردد، تاکید کرد: هر چه بتوانیم زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک را در بخش سلامت پیش ببریم، افزون بر مدیریت درست منابع به طور قطع در رفتارهایی مانند مصرف دارو به نتیجه‌های خوبی خواهیم رسید.

به گفته موهبتی در مرحله نخست این طرح آزمایشی که در بخش بستری اجرا می‌شود، بررسی نسخه‌ها به صورت الکترونیکی است تا اسناد و اطلاعات فرستاده شده از سامانه سپاس وزارت بهداشت و بیمارستان‌ های دولتی به بیمه، در این سامانه ارتباط قرار بگیرد.

شمار بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل 35 هزار نفر و تعداد کل بیمه‌شدگان در تمام صندوق‌های بیمه‌ای سرپرستی شمال استان اصفهان نزدیک به 130 هزار نفر است.

افزون بر 40 میلیون نفر از جمعیت کشور در مجموع تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند که 80 درصد آن‌ها مشمول بیمه رایگان هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.