شهر زیرزمینی نوش‌آباد مهروموم شد

مهروموم شهر زیرزمینی نوش‌آبادکاشان فردا – شهر زیرزمینی نوش‌آباد که این روزها با استقبال چشمگیر مسافران روبه‌رو بود، به‌دلیل آن‌چه روزه‌خواری مسافران عنوان می‌شود، مهرموم شد. این در حالی که بنا بر احکام شرعی مسافر نمی‌تواند و نباید روزه بگیرد.

مرکز پژوهشی کاشان‌شناسیِ دانشگاه کاشان در توضیح این خبر نوشت: این اقدام شگفت در روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی انجام شد و این در حالی است که تمام آثار تاریخی و گردشگری کشور به جز شهر زیرزمینی نوش‌آباد در ماه رمضان قابل بازدید است.

بیشتر بخوانیم:
+ شهر زیزمینی نوش‌آباد در صدر آمار بازدید آران و بیدگل
+ اختصاص درآمدِ ۳ روز شهر زیرزمینی نوش‌آباد به سیل‌زدگان

در سال‌های اخیر مشاغل زیادی در نوش‌آباد و شهرهای اطراف حول محور این اثر تاریخی شکل گرفته است، اما از امروز ده‌ها شغل از مردم نوش‌آباد گرفته شد و تعداد بیکاران منطقه افزایش یافت.

شهر زیرزمینی نوش‌آباد با بیش از هزار سال قدمت پس از باغ فین پربازدیدترین مکان تاریخی در کاشان و آران و بیدگل است و شهرت جهانی دارد.

در خبر اشاره نشده که مرجع صادرکننده دستور مهروموم این اثر باستانی و تاریخی کیست. اما پیش از این یک‌بار دیگر این شهر به دستور دادستان وقت آران و بیدگل بسته شده بود.

به تازگی هم نماینده‌ای از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با حضور در دادگستری آران و بیدگل و اهدای لوحی به دادستان فعلی، از همراهی دادستان با فعالیت‌های گردشگری منطقه تقدیر کرده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.