۸۰ درصد زیرساخت‌های استان شدن کاشان آماده است

منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشانکاشان فردا – مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: ۸۰% زیرساخت‌های استان‌شدن کاشان شامل؛ داشتن نماینده ولی‌فقیه، انتخاب رئیس دانشگاه‌های کاشان توسط وزیر، فرمانداری ویژه، استقلال حوزه‌های علمیه، تعداد زیاد کارخانجات نمونه صنعتی و تولیدی و صادرات آماده است.

منصور فرجی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: مسئله استان شدن کاشان در سال 1361 در سفر مقام معظم رهبری به عنوان رئیس‌جمهور وقت و عضو شورای جنگ کشور توسط یک روحانی مطرح شد و این موضوع مطالبه برای مردم شهرستان و نمایندگان کاشان در مجلس شد.

بیشتر بخوانیم:
+ رتبه دانشگاه کاشان از ۲۶ دانشگاه مرکز استان بالاتر است

وی تاکید کرد: مطالبه همه مردمان شمالی استان اصفهان برای استقلال ادارات و تفویض اختیار، بیانگر بوروکراسی سخت این استان است و زمان و انرژی زیادی از سرمایه‌گذار می‌گیرد، لذا استان شدن کاشان این هدررفت سرمایه و وقت را برای تولیدکننده می‌کاهد.

فرجی تصریح کرد: از طرفی وجود ظرفیت‌های مدیریتی در منطقه و وجود 600 مدیر کل کاشانی در سراسر کشور، آمار قابل توجه طلاب منطقه، اساتید علمی دانشگاه و جذب توریست عامل مهمی در پذیرش دولت برای استان شدن کاشان خواهد بود، زیرا این پتانسیل فراوان از بار مالی دولت خواهد کاست.

مدیر حوزه علمیه کاشان، فاصله کم بین ییلاق و قشلاق در کاشان را عامل مهم جذب توریست منطقه دانست و افزود: این ویژگی منحصر به شهرستان و این منطقه است که با فرهنگ‌سازی درست و فراهم‌کردن زیرساخت‌های گردشگری می‌طلبد که به کاشان نگاه ویژه شود.

وی تصریح کرد: کاشان با وجود 4 حوزه علمیه و 6 هزار طلبه، از جهت علم و اساتید و ارتقای دانش حوزوی کاشان از 15 استان کشور بالاتر و به فرموده مقام معظم رهبری به عنوان قم دوم شناخته شده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.