فک پلمب شهر زیرزمینی نوش‌آباد همزمان با پایان ماه رمضان

اویی شهر زیرزمینی نوش‌آباد در ۵ کیلومتری کاشانکاشان فردا – شهر زیرزمینی نوش‌آباد همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و پس از ۱۸روز از بازگشایی شد تا این تاخیر 18 روزه تاییدی بر برخی گمانه‌‌زنی‌ها در مورد علت بسته‌شدن آن در ماه رمضان باشد.

به گزارش کانال تلگرامی کاشان آنلاین، این بنای منحصر به‌فرد کهن در منطقه، در حالی از پانزدهم خردادماه برای پذیرایی از گردشگران آماده شده که مدتی پیش به بهانه برخی اختلافات بین میراث فرهنگی استان و شهرداری نوش‌آباد بر سر قیمت بلیت این جاذبه گردشگری باستانی و برخی مواردی دیگر مهروموم و بسته شد.

به‌دنبال این اتفاق بلافاصله مدیرکل میراث فرهنگی استان از فرمانداری آران و بیدگل درخواست کرد برای بازگشایی این بنای تاریخی اقدام کند تا مشکل هر چه سریع‌تر رفع شود، اما رفع توقیف، تا روز پایانی ماه رمضان به طول انجامید تا گمانه‌زنی‌هایی که علت اصلی توقیف اویی بود تا حدودی به حقیقت بپیوندد.

ظاهرأ اکنون و با حلول ماه مبارک شوال، دیگر بهانه‌ای برای برخی نگاه‌های متصلب و مخالف با ماهیت و فلسفه گردشگری در نوش‌آباد وجود ندارد و دوباره چهره نوش‌آباد از امروز رنگ و روی میزبان میهمان‌نواز گرفته است.

شهر زیرزمینی نوش‌آباد با بیش از هزار سال قدمت، پس از باغ فین کاشان پربازدیدترین مکان تاریخی در کاشان و آران و بیدگل است و شهرت جهانی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.