معادن جوشقان قالی مجوز «محیط‌ زیست» ندارد

حسین خادمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشانکاشان فردا – رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: صدور مجوز معادن جوشقان قالی کاشان با استعلام از این اداره نبوده و حتی پرونده قضائی نیز در این ارتباط تشکیل شده است.

حسین خادمی در گفت‌وگو با مهر، با بیان این‌که جانمایی صنعت در کاشان بر اساس معیارهای اصول توسعه پایدار صورت نگرفته است، اظهار داشت: بیشتر مراکز صنعتی کاشان مثل خش عمده‌ای از شهرک صنعتی امیرکبیر، و یا تمام شهرک صنعتی راوند در حریم شهری قرار دارد و علاوه بر این به صورت پراکنده نیز شهرک‌های صنعتی در این منطقه وجود دارد.

وی افزود: در این شرایط تردد خودروهای سنگین به شهر کاشان افزایش پیدا می‌کند و افزایش آلودگی هوا و سنگین‌شدن ترافیک شهری را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانیم:
+ پاکسازی معابر و جاده‌های کاشان در هفته زمین پاک
+ پایش زیست محیطی ۴۵۵ واحد صنعتی در کاشان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با بیان اینکه جانمایی معادن و صدور مجوز با استعلام از این سازمان صورت می‌پذیرد، ابراز داشت: محدوده‌هایی که خارج از محدوده سازمان حفاظت محیط زیست باشد به استناد قانون خودش عمل کرده و از این سازمان استعلام نمی‌کند و این موضوع نقصی قانونی محسوب می‌شود که درباره این موضوع مکاتباتی صورت گرفته است، بر همین اساس صدور مجوز در مورد معادن جوشقان قالی با استعلام از این اداره نبوده اما بازدیدهایی از آن صورت پذیرفته، اخطارهایی داده شده و حتی پرونده قضائی نیز تشکیل شده است.

بیشنر بخوانیم:
+ معادن بلای جان پوشش گیاهی و حیات وحش جوشقان قالی

فعال‌ترین شهر استان در امور فرهنگی محیط زیست
وی با اشاره به این‌که «کاهش آلاینده‌ها و پسماند، آسمان آبی زمین سبز» شعار هفته محیط زیست است و کاشان در امور فرهنگی محیط زیست فعال‌ترین شهر استان اصفهان شناخته شده افزود: کاشان از نظر اقلیم مستعد هر نوع صنعتی نیست چراکه در حاشیه کویر پوشش گیاهی آسیب‌پذیری داریم و اگر این پوشش از بین برود خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل می‌شویم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: برگزاری جلسه هم‌اندیشی با ائمه جماعات شهرستان کاشان در خصوص نقش و جایگاه تریبون‌های مذهبی در ارتقا حس مسئولیت اجتماعی پیرامون موضوعات زیست محیطی، برگزاری جلسه با بانوان خانه‌دار با محوریت موضوع پسماند و اهمیت تفکیک از مبدا زباله‌های خانگی، تشکیل جلسه هماهنگی با گروه‌های کوهنوردی شهرستان به منظور پاک‌سازی طبیعت کوهستان‌های هدف کوهنوردان شهرستان کاشان از جمله این اقدامات است.

وی افزود: آموزش مسئولین مراکز بزرگ خرید این شهرستان با موضوعات زیست‌محیطی مرتبط و توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در بین خریداران، برگزاری جلسه با متولیان هیئات مذهبی شهر و تاکید بر نقش و ضرورت مدیریت پسماندها و جایگاه آن در آموزه‌های دینی، برگزاری مراسم‌های پاک‌سازی منطقه حفاظت‌شده قمصر و برزک توسط دوستداران طبیعت و سمن‌های زیست محیطی شهرستان کاشان، برگزاری اجرای نمایش و مسابقه با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به مدت دو شبانه‌روز در محل پارک بزرگ شهر از دیگر این اقدامات فرهنگی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.