شهرداری‌ها برای رونق صنعت اکوتوریسم گام بردارند‌

اکوتوریسم در کاشان و آران و بیدگل قابلیت و پتانسیل بالایی داردکاشان فردا – مدیر‌کل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استانداری اصفهان توصیه کرد: شهرداری‌های اصفهان برای رونق صنعت اکوتوریسم گام بردارند‌.

علی‌اصغر ذاکری هرندی، در آیین تکریم و معارفه شهردار ابوزیدآباد خاطرنشان ساخت: کشورمان از چهار فصل و نعمت‌های خدادادی فراوان برخوردار است که شهرداری‌ها می‌توانند از این ظرفیت به عنوان درآمد پایدار استفاده کنند.

بیشتر بخوانیم:
+ گردشگری پایدار، گردشگری فراموش‌شده
+ آیین تکریم و معارفه شهردار کامو و چوگان برگزار شد
ذاکری‌ گفت: ۱۲۴۰ شهرداری در کشور و ۱۰۷ شهرداری در استان اصفهان وجود دارد که سازمان غیردولتی و خودکفا هستند و همچون یک بنگاه اقتصادی است که رضایت‌مندی مردم به عنوان مشتری نقش اساسی را در موفقیت شهر دارد.

وی با بیان اینکه اکوتوریسم جغرافیایی‌ می‌تواند در شهرستان آران و بیدگل و شهرستان‌های مشابه برای برون‌رفت از بحران اقتصادی درآمدزا باشد تصریح کرد: اکوتوریسم در استان‌های اصفهان و یزد با نگاه مثبت و با استفاده از ذخایر خدادادی، طبیعت زیبا و بکر و اقلیم منطقه‌ای می تواند بیشترین درآمد را برای شهرداری‌ها ایجاد کند.

مدیر‌کل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استانداری اصفهان تاکید کرد: در کنار شهردار باید اتاق فکری باشد که همزمان و همراه با موقعیت شهری آن و منطفه، نیازهایی که گردشگران دارند و مشتاق آن هستند را فراهم نماید.

در این مراسم از سید حسین سیدین شهردار پیشین ابوزیدآباد قدردانی و رضا اسماعیل‌زاده به عنوان شهردار جدید ابوزیدآباد معرفی و منصوب شد.

اکوتوریسم (بوم‌گردی) یک سفر زیست‌محیطی مسؤولانه ‌از مناطق طبیعی بکر، به‌منظور لذت‌بردن از طبیعت و درک مواهب و ویژگی‌های فرهنگی مرتبط با آن است به طوری که اثرات منفی بسیار کمی از جانب بازدید‌کنندگان بر محیط به‌جای گذارد و شرایطی را برای اشتغال و بهره‌مندی اقتصادی و اجتماعی مردم محلی(بومی) فراهم کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.