مهدکودک‌های کاشان ایمن می‌شود

بازدید کارشناسان آتش‌نشانی کاشان از مهدکودک‌های کاشانکاشان فردا – مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشان با اشاره به کارشناسی، بازدید و ارزیابی مهدکودک‌های کاشان از حیث ایمنی توسط کارشناسان سازمان اظهار کرد: در این بازدید‌ها وضعیت ایمنی مهدها و محیط‌های پیرامونی مورد بررسی و نواقص و معایب مشخص شد و توصیه‌های ایمنی جهت رفع نواقص به اداره بهزیستی و مسئولین مهدها ابلاغ شده است.

محمد مسعود چایچی بیان کرد: گروه‌های کارشناسی سازمان در این بازدیدها پس از بررسی و ارزیابی وضعیت ایمنی این محل‌ها، آموزش و هشدارهای لازم را در خصوص حوادث و اطفای حریق به مسئولین و کارکنان مهدکودک‌ها ارائه دادند.

بیشتر بخوانیم:
+ بازدید ایمنی مدارس کاشان توسط کارشناسان آتش‌نشانی

وی گفت: در این اقدام، که با هماهنگی اداره بهزیستی و مهدهای تحت‌نظارت این اداره صورت گرفت، چک‌لیست‌های تهیه‌شده برای ایمنی اجزای غیرسازه‌ای مهدها تنظیم و از سوی کارشناسان سازمان تکمیل و سطح خطرپذیری مهد کودک‌ها مشخص شد.

به گفته وی، پس از بازدید از 22 مهدکودک، وضعیت ایمنی حدود 64 درصداز آن‌ها در شرایط نامطلوب تشخیص داده‌شد.

چایچی با تأکید بر ارائه دستورالعمل‌های ویژه و اختصاصی برای رفع مشکلات موجود در مهدکودک‌ها، وضعیت حفاظ پنجره‌ها، زمینه‌های بروز برق‌گرفتگی، خروج اضطراری، سیستم گرمایشی و… را از جمله مواردی ذکر کرد که بررسی‌ها و آموزش‌های لازم در مورد آن صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشان فرسودگی و تغییر مکان مکرر سالیانه برخی از این مهدکودک‌ها را یکی دیگر از مشکلاتی این مکان‌ها اعلام کرد.

وی با تاکید بر این‌که همکاری و پیگیری‌های مسئولین مربوطه در اداره بهزیستی در زمینه رفع معایب و نواقص ایمنی حائز اهمیت است، گفت: پس از اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی، کارشناسان پیشگیری سازمان دوباره از این مهدها بازدید خواهند داشت و اجرایی‌شدن توصیه‌ها را برررسی خواهند کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.