سطل‌های زباله کنار خیابان‌ها تا پایان تابستان جمع‌آوری می‌شود

سطل‌های زباله (فان) کاشان تا پایان تابستان جمع می‌شودکاشان فردا ـ معاون خدمات شهری شهرداری کاشان گفت: در شهر کاشان که زباله‌های آن به‌خاطر گرمای زیاد و نیز تمایل به مصرف میوه‌ها و صیفی‌جات بیش از سایر شهرها می‌تواند شیرابه تولید کند، نیازمند توجه بیشتری است که از طریق رعایت زمان در بیرون قرار دادن زباله‌ها می‌توان آن‌را کنترل کرد.
محمدرضا خالدی، با اعلام این‌که زمان آغاز جمع‌آوری زباله از ساعت ۲۱ به 22:30 به تعویق افتاده است، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری زباله به صورت هر شب و در مسیرهای ثابت صورت می‌گیرد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته باید تا قبل از ساعت 5 صبح، این فرآیند به اتمام رسیده باشد.
بیشتر بخوانیم:
+ جمع‌آوری زباله‌های تفکیکی نظارت بیشتری می‌خواهد
+ بازيافت در شهر كاميكاتسو ژاپن 

وی در ادامه با اشاره به بحث جمع‌آوری فان‌ها (سطل‌های زباله شهری)، از اصفهان به عنوان الگوی نظافت و زیبایی شهری نام برد و افزود: اصفهان فرآیند جمع‌آوری فان‌ها را از مدت‌ها قبل به صورت یک سیاست در دستور کار قرار داد تا از این طریق، علاوه بر مدیریت هزینه‌ها، بتواند نظافت شهری را به عنوان یک منطقه گردشگرپذیر ارتقا بخشد.

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان با اشاره به آسیب‌ها و مشکلات ناشی از شیرابه‌ها، تأثیرات آن را بر محیط زیست حتی از زباله‌ها مخرب‌تر دانست و افزود: با توجه به عدم امکان شست‌وشوی هر روزه فان‌ها، علاوه بر بوی نامطبوع، مشکلات زیست‌محیطی به همراه داشت.

خالدی با بیان این‌که بیش از ۱ میلیارد تومان برای تأمین فان‌ها در کاشان  هزینه می‌شود که تقریبا با این رقم می‌توان در سال دو پارک را برای مجموعه شهر احداث کرد اعلام کرد: تا پایان تابستان تمام فان‌ها جمع‌آوری می‌شود.

وی، با تعلام تولید ده‌ها تن کود کمپوست و چندین تن نایلون در چرخه بازیافت گفت: در حالی که در دو سال قبل ۸۰٪ زباله‌ها دفن می‌شد، سال گذشته این مقدار به 35 درصد رسید و با قاطعیت می‌توان گفت در صورت همراهی شهروندان تا سه سال آینده، به 20 تا 25 درصد می‌رسد.

بیشتر بخوانیم:
+ سطل‌های هوشمند؛ تحولی در سیستم بازیافت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.