بیکاری در آران و بیدگل کمتر از پنج درصد

نرخ بیکاری در آران و بیدگل کمتر از ۵ درصدکاشان فردا – آران و بیدگل با توجه به این‌که قطب تولید فرش ماشینی کشور است، توانسته نرخ بی‌کاری خود را به کمتر از پنج درصد برساند.

به گزارش صداوسیما؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به افزایش قابل ملاحظه صادرات فرش ماشینی در منطقه کاشان و آران و بیدگل در سال جاری گفت: با ادامه روند افزایشی صادرات فرش ماشینی، پیش‌بینی می‌شود صادرات استان اصفهان در سال ۹۸ افزایش یک و هشت دهم برابری داشته باشد.

سید حسن قاضی عسگر افزود: توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، صنایع دستی و تعیین حوزه‌های گردشگری از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان اصفهان است كه در این بین كاشان و آران و بیدگل می‌توانند سریع‌تر فعال و از این ظرفیت‌ها بهره‌مند ببرند.

بیشتر بخوانیم:
+ خط محوری مشکلات اقتصادی «بیکاری» است
وی با اشاره به لزوم حل سریع‌تر مشکل آب و برق صنایع فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل گفت: جای تاسف است که صنعت این شهرستان مشکل آب داشته باشد. باید راه‌حل‌هایی از جمله استفاده از آب‌های ژرف و استفاده از پساب در دستور کار قرار بگیرد.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل معتقد است بیکاری در منطقه نرخ بالایی دارد. اگرچه به گفته وی نرخ بیکاری بیشتر در بین دانش‌آموخته‌های دانشگاهی است. اما بخشی از نیروی کار صنایع کارگاهی در دو شهرستان را نیروهای تحصیل‌کرده تامین می‌کند و این می‌تواند بر متوسط نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در کاشان تاثیر بگذارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.