جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی فرصتی برای بازگشت به خویش است

شهردار کاشان در دیدار با عوامل جشنواره نمایش‌های آیینی سنتیکاشان فردا – شهردار کاشان، در دیدار با مسئولان برگزاری جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی مدیریت شهری کاشان تبدیل این خطه به شهر رویدادها بوده و برگزاری جشنواره‌های ملی تئاتر مهر و بین‌المللی کتاب کودک و نیز جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، نمونه‌هایی از این حرکت است.

 سعید ابریشمی‌راد با تأکید بر آمادگی کامل مجموعه شهرداری برای همکاری در برگزاری جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی خاطرنشان کرد: این جشنواره، فرصتی برای بازگشت به خویش است همان اتفاقی که متاسفانه در سال‌های اخیر، با گسست میان فرهنگ گذشته و امروز نادیده گرفته شده است اما همچنان امیدواریم که با اتصال به فرهنگ گذشته و جلوگیری از گسستن ریشه فرهنگی، بتوانیم به این مهم دست یابیم.

بیشتر بخوانیم:
+ کاشان خاستگاه بخشی از هنرهای آیینی سنتی است

وی با بیان این‌که برگزاری نمایش‎های آیینی متعلق به پیشینیان به معنای ارتجاع نیست گفت: در حقیقت ما می‌گوییم به چه فرهنگی تعلق داشته و از کدام مبدأ و سیر به موقعیت کنونی رسیده‌ایم.

ابریشمی‌راد با اذعان به دورافتادن اتفاقات هنری از منبع ادبیات غنی و اصیل عنوان کرد: اگر بتوانیم سلایق افراد مختلف را به این جشنواره معطوف و جذب کنیم، گام اساسی را برداشته‌ایم و باید تمام تلاش بر مردمی‌تر شدن رویدادهایی مانند جشنواره نماش‌های آیینی سنتی باشد.

این دیدار در حاشیه سفر داوود فتحعلی‌بیگی دبیر جشنواره نمایش های آیینی سنتی و مهدی حاجیان عضو ستاد مرکزی و مسئول دبیرخانه جشنواره برای یررسی شرایط و میزان آمادگی کاشان برای برگزاری این رویداد فرهنگی صورت گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.