«مواظب» «فرشته‌»های قلابی باشیم

کپسول فرشته مجوز و تایید بهداشتی نداردکاشان فردا – بخش عمده‌ای از داروهای گیاهی که در قالب کپسول یا شربت در عطاری‌ها عرضه می‌شود، مجوز سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت را ندارد و با توجه به این‌که به صورت فله‌ای و بدون مشخصات ویژه ارائه می‌شود، مشخص نیست محتویات آن چیست و آیا مصرف آن‌ها کمکی به درمان بیماری می‌کند یا خیر.

برخی از این داروها محتوی مواد مخدر با دوز پایین است که مصرف آن در کوتاه‌مدت باعث کاهش آلام بیمار می‌شود، اما نه تنها کمکی به درمان ریشه‌ای بیماری نمی‌کند، که در برخی موارد به تشدید آن هم منجر می‌شود و با قطع دارو، وابستگی بیمار به مخدر موجود در دارو، باعث ایجاد پریشانی، ضعف و آثار روانی می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ فروش داروهاي گياهي در عطاري ها ممنوع است
+ هشدار! کپسول «فرشته» هیچگونه مجوزی از سازمان غذا و دارو کشور ندارد

یک بیمار که به یک پزشک گیاه‌درمانی مراجعه و دارویی به نام کپسول فرشته برای او تجویز شده است به کاشان فردا گفت: پس از مصرف این دارو که در نوع خود گران‌قیمت هم بود، نه تنها بیماری فعلی‌ام درمان نشد، که عوارض متعدد دیگری در سیستم گوارشی‌ نیز عارضم شد.

این بیمار خاطرنشان ساخت: با اطلاع از موارد مشابه عوارض سوء مراجعه به این پزشکان و پیچیدن نسخه‌هایی که توسط عطاری‌ها صورت می‌گیرد، موضوع را از طریق قضایی و شکایت پیگیری کردم ولی متاسفانه حرف من به جایی نرسید.

این بیمار با اعلام این‌که عوارض این‌گونه داروها و مشخصا کپسول فرشته جدای از ایجاد چند بیماری جدید هزینه‌های گزافی برای درمان بیماری‌های جدید و هزینه‌های شکایت و پیگیری روی دستش گذاشته، به شهروندان توصیه کرد تا آن‌جا که امکان دارد به پزشکان گیاهی و داروهای عطاری‌ها اعتماد نکنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.