برداشت ۴۰۰ تن شاه‌توت از باغ‌های برزک کاشان

برداشت ۴۰۰ تن شاه‌توت از باغ‌های برزک کاشانکاشان فردا – شهردار برزک کاشان از برداشت ۴۰۰ تن شاتوت از باغ‌های این شهر خبر داد و گفت: یک هزار خانوار در برزک به کشت شاه‌توت مشغول هستند.

ابوالفضل زارع در گفت‌وگو با مهر، با بیان این‌که ابتدای تیر تا پایان مرداد‌ماه فصل برداشت شاتوت در برزک کاشان است افزود: برزک علاوه بر تولید ۸۰ درصد گل محمدی کشور، سهم عمده‌ای در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است به نحوی که برزک کاشان یکی از قطب‌های تولید شاتوت کشور است.

بیشتر بخوانیم:
+ آغاز برداشت محصول شاتوت در برزک کاشان

وی با بیان این‌که شاتوت طی چهار تا ۶ مرحله برداشت می‌شود، افزود: از هر اصله درخت به طور متوسط ۸۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم شاتوت برداشت و روانه بازارهای کشور به ویژه تهران، اصفهان، قم، کاشان، و … می‌شود به نحوی که با وجود بیش از ۶۰ هکتار باغ شاتوت، حدود ۴۰۰ تن شاتوت در سال جاری محصول برداشت می‌شود.

شهردار برزک از ۱۰ برابر شدن زمین‌های زراعی تحت کشت شاتوت در این شهر خبر داد و ابراز داشت: این افزایش به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی و خاک غنی است و همه ساله نیز به بهانه برداشت شاتوت گردشگران متعددی از سراسر کشور در این منطقه حاضر و از اماکن دیدنی و تاریخی برزک کاشان بازدید می‌کنند.

شاتوت که شاه‌توت هم خوانده می‌شود، میوه‌ای دارای طبیعتی سرد و خشک است و در کنترل فشار خون، فرو نشاندن عطش و بر طرف‌کردن صفرا نقش بسزایی دارد و قرقره آن نیز تلخی و غلظت مواد صفرائی را از دهان و حلق می‌شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.