پیش‌بینی برداشت ۶۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع کاشان

زعفرانکاشان فردا – رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان گفت: پیشی‌بینی می‌شود در فصل برداشت زعفران، بیش از ۶۰۰ کیلوگرم از این محصول از مزارع کاشان برداشت شود.

به گزارش مهر، «مجید کافی‌زاده» با بیان این‌که فصل برداشت زعفران در منطقه کاشان آغاز شده است، اظهار داشت: روستای علوی از توابع مشهد اردهال با حدود ۴۰ هکتار زمین زیرکشت بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در منطقه کاشان است.

وی با اشاره به این‌که شرایط اقلیمی کاشان برای کاشت این محصول بسیار مناسب است، ابراز داشت: با توجه به نیاز کم زعفران به آب، سود مناسب و اشتغال‌زائی پایدار این محصول در نظر داریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود و همچنین کمک دولت، کاشت زعفران را در منطقه توسعه دهیم.

کافی‌زاده با بیان این‌که هر هکتار زعفران زمینه اشتغال پنج نفر را فراهم می‌کند، تصریح کرد: این اداره سعی کرده است با اعطای تسهیلات و همچنین حمایت از کشاورزان فعال در این بخش، زمینه توسعه کاشت زعفران را در منطقه کاشان فراهم آورد.

وی با اشاره به این‌که از هر کیلوگرم گل زعفران برداشت‌شده، ۲.۵ مثقال زعفران به‌دست می‌آید، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های برداشت زعفران و عرضه آن به بازارهای داخلی و جهانی بسته‌بندی مناسب آن است که در این راه قدم‌های خوبی توسط تولیدکنندگان برداشته شده است.

کافی‌زاده افزود: فصل برداشت زعفران در منطقه کاشان از اواخر مهرماه شروع و تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد.

ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران دنیا است، و «تربت حیدریه» با تولید سالیانه ۵۰ تن پوشال زعفران به عنوان پایتخت زعفران جهان شناخته می‌شود.

از زعفران به عنوان یک چاشنی فوق‌العاده ارزشمند در برخی غذاها استفاده می‌شود. دم‌نوش آن نیز ضدافسردگی و نشاط‌آور بوده و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند.

تسهیل در هضم غذا، رفع نفخ معده، تسهیل گردش خون و خون‌سازی از فواید دیگر آن است همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی و نتیجتاً ضد سرطانی نیز دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.