آران‌و‌بیدگل فعال‌ترین مرکز تولید خاویار استان اصفهان

استحصال نخستین ماهی خاویاری در استان اصفهان در آران و بیدگلکاشان فردا – مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از سال ۸۹ تاکنون اصفهان یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه توسعه مزارع پرورش ماهیان خاویاری در کشور بوده است.

محمد‌رضا عباسی به باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت:استان اصفهان از سال ۸۹ تاکنون یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه ایجاد و توسعه مزرعه‌های پرورش ماهیان خاویاری در کشور بوده است.

او افزود: در حال حاضر ۳ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در ۳شهرستان آران و بیدگل، کاشان و خور و بیابانک در استان اصفهان وجود دارد.

عباسی تاکید کرد: مزرعه پرورش ماهیان خاویاری شهرستان آران و بیدگل یکی از فعال‌ترین مزرعه‌های تولید خاویار در استان اصفهان به شمار می‌رود به طوری که امسال حدود ۵ کیلو خاویار در این مزرعه استحصال شد.

بیشتر بخوانیم:
+ استحصال نخستین ماهی خاویاری در استان اصفهان

وی ادامه داد: امسال حدود ۸تن ماهی خاویاری به بازار استان اصفهان عرضه شد‌.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: در تلاشیم تا در سال آینده با برنامه‌ریزی بهتری زمینه ایجاد کسب و کار بیشتر و افزایش اشتغال‌زایی را در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در استان اصفهان فراهم کنیم.

عباسی در خصوص صادرات داخلی و خارجی خاویار استان اصفهان یادآور شد: در حال حاضر با حضور بخش خصوصی خاویار استان اصفهان به تمامی نقاط کشور صادر می‌شود و همچنین در زمینه صادرات خارجی نیز به کشور‌های آسیای میانه، روسیه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد.

به گفته وی هر ماهی خاویاری حدود ۸ سال زمان می‌برد تا خاویار تولید کند و زمان استحصال خاویار فرا برسد.

او تاکید کرد: مزرعه‌های پرورش ماهیان خاویاری در استان اصفهان تاکنون توانسته‌اند برای ۱۰نفر به صورت مستقیم اشتغال‌ ایجاد کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.