گونه‌های گیاهی با نیاز کم آبی در فضای سبز کاشان

استفاده از گونه‌های گیاهی با کمترین آب مورد نیاز در فضای سبز شهری کاشانکاشان فردا ـ روح‌الله جعفری ناظر عالی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان، با اشاره به گونه‌های گیاهی استفاده شده در مناطق گرمسیر، سردسیر و معتدل گفت: برخلاف این مناطق، دایره وسیعی از انتخاب‌ها برای استفاده در منطقه کویری مانند کاشان وجود ندارد و بسیاری از گونه‌ها در زمستان‌های سخت و تابستان‌های بسیار گرم به عنوان مشخصه مناطق کویری دوام نمی‌آورند.

جعفری در برنامه رادیویی صبح سیلک، اکالیپتوس، نارون، سرو خمره‎ای، کاج مشهد و … را برخی از گونه‌های گیاهی کاشته‌شده در کاشان نام‌برد که به‌دلیل سرمازدگی یا سوختگی از بین رفته‌اند و مشخص شده قابلیت کاشت در کاشان ندارند.

بیشتر بخوانیم:
+ فضای سبز قیمتی‌ترین سرمایه شهرهاست

وی عنوان کرد: توت آمریکایی، زیتون‌ تلخ و شیرین، عناب و … از جمله درختانی هستند که با توجه به کمبود آب کاشان و میزان سازگاری با گرمای تانستان برای فضای سبز کاشان انتخاب شده اند.

ناظر عالی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشان، با یادآوری جابه‌جایی درختان برای اجرای پروژه زیرگذر، گفت: برای این امر، از روش روت‌بال استفاده شده که با حفر کانال‌هایی به فاصله یک متر از درخت، عملیات جابه‌جایی با خاک، ریشه و در گلدان‌های مخصوص و پوشش مناسب انجام می‌شود که با اتخاذ این روش موفق شاهد سبز شدن درختان در فصل بهار بودیم.

وی همچنین با تأکید بر استفاده از پیمان‌کاران جدید در حوزه فضای سبز شهری گفت: در بخش حفظ و نگه‌داری فضای سبز از پیمان‌کاران مجرب استفاده می‌کنیم که دارای قدرت مالی و تجهیزاتی مناسب باشند.

جعفری با بیان این‌که در خصوص تغذیه درختان حوزه فضای سبز شهری عملکرد بی‌نظیری داشته متذکر شد: استفاده از کود مایع در دو نوبت نتایج موفقیت‌آمیزی حاصل شد که با آنالیز درختان بعد از دوران کوددهی، کیفیت نگه‌داشت گونه‌های درختی و گیاهی به ثبت رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.