نتایج دلگرم‌کننده در آزمایش بالینی داروی تازه کرونا

کاشان فردا – پژوهش‌های بالینی تازه نشان می‌دهد که نتایج اولیه مداوای مبتلایان به کرونا با «رِمدِسیویر» امیدبخش بوده است. این دارو یکی از نخستین داروهایی بود که برای درمان کووید-۱۹ پیشنهاد شد.

به گزارش یورو نیوز؛ یکی از مراکز اصلی انجام این درمان‌ آزمایشی بیمارستان دانشگاه شیکاگو در آمریکاست که تا کنون ۱۲۵ بیمار کرونایی با شرایط حاد را پذیرفته است. دکتر کاتلین مولِن، متخصص بیماری‌های عفونی این بیمارستان اعلام کرد: «بهترین خبر آن است که اکثر بیماران ما تا حالا مرخص شده‌اند، خبری که عالی است.»

بیشتر بخوانیم:
+ استرالیا ادعا کرد موفق به درمان کرونا شده است

وی دربارهٔ تأثیر این دارو بر علائم بیماری گفت: «با شروع درمان قطعا شاهد کاهش سریع تب بوده‌ایم. و همچنین مشاهده کردیم که یک روز پس از شروع درمان نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی در کار نبوده است.»

دکتر مولن تأکید کرد: «به علت نبود گروه آماری، برای مقایسهٔ میزان اثر پلاسیبو (تأثیر صرفا روانی دارو بر بیمار) نمی‌‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد»، اما افزود: «اکثر بیماران ما در شرایط حاد هستند اما بعد از ۶ روز مرخص می‌شوند.»

اریک تاپل، دانشمند و پژوهشگر آمریکایی و بنیان‌گذار موسسهٔ پژوهشی اسکریپس نیز نتایج اولیهٔ درمان بالینی با داروی «رِمدِسیویر» را «دلگرم‌کننده» خواند و افزود: اگر بسیاری از ۱۱۳ بیمار مراجعه کرده به بیمارستان دانشگاه شیکاگو مرخص شده باشند، نشانهٔ خوبی از آن است که این دارو موثر است. چون احتمال مرگ بیمارانی که علائم حاد دارند بسیار بالاست.

بیش از ۲۴۰۰ نفر در ۱۵۲ کلینیک درمانی در سراسر دنیا در پژوهش شرکت گیلئاد، دربارهٔ تأثیر «رِمدِسیویر» بر موارد حادّ این بیماری شرکت دارند. همچنین ۱۶۰۰ بیمار در ۱۶۹ کلینیک نیز در پژوهش این شرکت آمریکایی دربارهٔ تأثیر این دارو روی موارد غیرحادّ بیماری شرکت کرده‌اند.

در این درمان آزمایشی داروی «رِمدِسیویر» در دو دورهٔ ۵ و ۱۰ روزه به بیماران داده می‌شود و هدف، مقایسهٔ میزان بهبود بیمار است که با امتیازی از ۱ (مرگ) تا ۷ (ترخیص) درجه‌بندی می‌شود، مراحلی نظیر نیاز به اکسیژن یا تنفس‌مصنوعی در میانهٔ بازه قرار می‌گیرد.

شرکت دارویی گیلئاد اعلام کرده است انتظار دارد تا پایان ماه جاری میلادی یعنی کمتر از دو هفتهٔ دیگر نتایج کامل آزمایش‌ بالینیِ داروی «رِمدِسیویر» را دریافت کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.