در خانه ماندیم، مسئولین وفا نمی‌کنند

جواد جهان‌آراییکاشان فردا – بحران ویروس کرونا این روزها و هفته‌ها در حالی در کمرکش شیوع خود است که نمی‌دانم نتیجه برخی وعده‌های مسؤلان مبنی بر همراهی با مردم درگیر با این بحران چه خواهد شد؟

آیا مدیران اجرایی مملکت مانند برخی مالکان که در کمال مرام و معرفت با مستأجرها راه آمدند، با مردم بسازِ بیکارِ و درخانه‌مانده در روزها و هفته‌های «پساکرونایی» خواهند ساخت؟

پس از روزگار «در خانه بمانیم» که مبنای درست غلبه بر کرونا بود و اغلب مردم هم الحق خوب بدان عمل کردند، حالا نوبت مدیران و مسؤلان اجرایی کشور است که ثابت کنند دغدغه‌های مردم در این احوالات بحرانی را می‌فهمند و خطایی از سر «مأمورم و معذور» مرتکب نمی‌شوند تا باری مضاعف بر دوش مردم سنگینی کند، اما آیا به واقع چنین است؟

آیا آن روزها که می‌گفتند و توصیه می‌کردند برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا، به جای دیدار و تماس حضوری، از راه تلفن و تماس تصویری از احوالات هم با خبر شوید، اکنون تبعات بالارفتن هزینه‌های مخابراتی در روزهای خانه‌نشینی گریبان‌مان را نخواهد گرفت؟

آیا اگر برای شست‌و‌شوی مداوم دست‌ها در ایام بحران کرونا، مصرف آب خانگی‌مان بالا رفت، فکر و ذهن مان مشغول قبض سنگین آبفا و صدور اخطار و پیغام و پسغام قطع انشعاب در قبال عدم پرداخت بدهی نخواهد بود؟!

به گمانم در همان روزهای اوج‌گرفتن کرونا در کشورمان بود که برخی مسؤلان گفتند، در ازای «در خانه بمانیم»، تا پایان اردیبهشت ۹۹، انشعاب گاز و آب و برق و تلفن هیچ مشترکی قطع نخواهد شد، اما نمی‌دانم و در حیرتم چرا این دستور در کاشان آن گونه که خود در روزهای اخیر شاهد بودم، جور دیگری عمل شد!! یعنی آش و کاسه پرداخت بدهی مشترکان گاز و آب و برق و تلفن مانند دوران پیشاکروناست و چیزی عوض نشده؟!

آقای اداره گاز! موضوع آن مأموری که در روزهای گذشته سه بار به در منزل بنده مراجعه کرد تا بدهی انشعاب‌تان را بپردازید را کجای دلم بگذارم؟!

آقای اداره آبفا! دم افطار آیا به مردم زنگ می‌زنند که بیا و بدهی قبض آب را بپرداز؟!!

آقای مخابرات! تسریع در پرداخت قبض موبایل؟ حالا چرا با این همه عجله؟! پاسخ عمل به «در خانه بمانیم» این بود که در این بحران کرونایی هر چه به فک و فامیل زنگ می‌زنیم، پای‌مان مثل گذشته‌ی پیشاکرونا حساب شود؟!

بنده اما پس از این اخطارها سکوت نکردم و نمی‌کنم. با یکی دو مسؤل ارشد شهرستان و مدیر همان چند اداره تماس گرفتم و معترض شدم که: پس آن اعلان عدم قطع انشعاب مشترکین گاز و آب و برق و خطوط تلفن به بهانه بدهی تا پایان اردیبهشت چیست؟

مشخص کنید آیا آن اعلان روی هوا بود یا این اخطارها روی هواست و بیخود و بی جهت؟

اما یک سؤال: چند شهروند را می‌توان یافت که در هیاهوی اقتصاد بیمار و رتق‌و‌فتق معیشت، حوصله به خرج بدهد و در قبال این پارادوکس عجیب و غریب، مسؤلان را به چالش و سؤال و جواب بطلبد؟

جواد جهان‌آرایی – کاشان آنلاین

از این نویسنده:
+ اندر احوال برج مدخل شهر کاشان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.